یادداشت/

پدیده‌ای به‌نام هادی حجازی‌فر

1400/11/19 - 10:29 - کد خبر: 58737 نسخه چاپی

نصر: هادی حجازی‌فر بی‌تردید یکی از پدیده‌های سینمای ایران است. او برای انجام کارهایش محدودیت نمی‌شناسد.

علاقه‌اش به تئاتر سبب شده نه تنها یک سالن تئاتر برای خودش و دیگران ترتیب بدهد، بلکه به‌تنهایی یک جشنواره مستقل تئاتر هم راه بیندازد.
جمله‌های طنز جالب و تاریخی هم کم ندارد. دو سال قبل در جلسه مطبوعاتی «آتابای» بعد از کلی شوخی با هم‌بازی‌اش جواد عزتی، گفت: «خواستم کار متفاوتی کنم. از بس از این نقش‌های نظامی بازی کرده بودم، مردم فکر می‌کردند مرا از یکی از پادگان‌ها آورده‌اند!»
حالا بعد از حضوری نه‌چندان طولانی در سینما، دست به کارگردانی هم زده. هرچند با اولین حضور جدی در نقش اول فیلم «ایستاده در غبار» نگاه‌ها را به‌خود جلب کرد، اگر به‌ توصیه همکارانش گوش می‌داد، به‌ این سرعت پشت دوربین نمی‌رفت. اما کاری‌اش نمی‌شود کرد، هادی حجازی‌فر است دیگر...
کار جالب دیگرش نوشتن دو فیلمنامه مختلف تلویزیونی و سینمایی با دو زاویه دید متفاوت برای سریال «عاشورا» و فیلم «موقعیت مهدی» بود. او برای نقش برادر مهدی باکری، از برادر خودش جلوی دوربین استفاده کرد و کلی بازیگر جدید در فیلمش به‌سینمای ایران معرفی کرد. با وجود توقف‌های زیاد طی ساخت فیلم، به‌هر زحمتی بود، «موقعیت مهدی» را به‌جشنواره رساند. حتی با وجود انتقاد و عکس‌العمل‌هایی که بی‌شباهت به‌تهدید نبودند، فیلمش را به‌زبان ترکی و با زیرنویس فارسی ساخت تا باز هم ثابت کند یک پدیده است. او که می‌دانست در سینمای جنگ دیگر نمایش توپ و تانک جواب نمی‌دهد، قصۀ رفاقت بچه‌محل‌ها را به‌دل جبهه‌های جنگ برد و نشان داد فرمانده در زندگی شخصی خودش، چگونه پیش از همه، از عزیزانش مایه می‌گذارد و حتی آوردن جنازۀ برادرش در خط مقدم جبهه را در اولویت قرار نمی‌دهد.

به قلم محسن بیگ‌آق
انتهای پیام/
 پدیده‌ای به‌نام هادی حجازی‌فر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار