سید ناظمی؛ در آئین اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان تاکید کرد:

ظرفیت بالای تولید محصولات فرهنگی در آذربایجان شرقی

1400/11/19 - 09:46 - کد خبر: 58711 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کالا و محصولات تولیدی در استان این نیست؛ تصریح کرد: در حوزه اطلاع رسانی و ترغیب و تحریک فعالان این حوزه راه درازی در پیش داریم و باید آنان را به فضای رقابتی وارد نماییم که هنوز بستر آن فراهم نشده است. بهتر است فرصت های برابری را برای شرکت ها و کسانی که ایده های خلاقانه و فعال دارند فراهم نماییم. 

به گزارش نصر، سید قاسم ناظمی در اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی آذربایجان شرقی که عصر روز گذشته در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، با بیان این که امیدواریم این اتفاق زمینه ساز توسعه فرهنگ و اقتصاد و هنر را فراهم می آورد، گفت: متاسفانه این حوزه با وجود سابقه فراوان، در دوره های بعدی از شکل کاربردی به شکل تزیینی و زینتی تبدیل شده است و منتهی به این شده که بیشتر مصرف کننده محصولات فرهنگی سایر کشورها باشیم.
وی افزود: در حوزه تولیدات شاهد هستیم کشورهای پیرامون صنایع دستی ایران را می سازند و به ما می فروشند که منتهی به فروپاشی و کاهش تولید آثار هنری شده است. 
ناظمی با بیان این که اما در سال های اخیر اتفاق خوبی در زمینه توسعه فعالیت فرهنگی افتاده که این جشنواره نمونه ای از آن است، افزود: موسسات و افراد حقیقی و حقوقی وارد عرصه تولید آثار مختلف فرهنگی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مهم است که بتوانیم سهمی از فروش محصولات فرهنگی را به خود دهیم، اختصاص تصریح کرد: ظرفیت تولید کالا و محصولات تولیدی در استان این نیست؛ در حوزه اطلاع رسانی و ترغیب و تحریک فعالان این حوزه راه درازی در پیش داریم و باید آنان را به فضای رقابتی وارد نماییم که هنوز بستر آن فراهم نشده است. بهتر است فرصت های برابری را برای شرکت ها و کسانی که ایده های خلاقانه و فعال دارند فراهم نماییم. 
ناظمی ادامه داد: هستند افرادی در استان که تولیدات خود را در کشورهای دیگر به فروش می رسانند که باید کاری کنیم این افراد از ظرفیت بازار داخلی استفاده نمایند و با بها دادن به این افراد در کنار اشتغال برای علاقه مندان به ارز آوری هم فکری کنیم.  

ارسال ۳۰۲ اثر به این جشنواره از سرتاسر استان 
همچنین در ادامه نگار آقازاده، مدیر مجموعه "سیما هنر معاصر"، گفت: تک تک اعضای این مجموعه، ۲۵ سال است که در رسانه های مختلف فعالیت می کنند. و بیش از یک دهه فعالیت در زمینه فرهنگی در دانشگاه از جمله فعالیت اعضای این مجموعه است.
وی با اشاره به نحوه شکل گیری این مجموعه افزود: اما در راستای اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان یک مجموعه فرهنگی و هنری برای این که به صورت منسجم تر به فعالیت پرداخته شود، این مجموعه شکل گرفت؛ که برگزاری این جشنواره از جمله برنامه های این مجموعه بوده است.
آقازاده ادامه داد: جشنواره از ۲۰ آبان ماه تا پنجم بهمن ماه سال جاری شروع به دریافت آثار کرد؛ 
که طی این مدت از طرف ۷۰ هنرمند، ۳۰۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد؛ که ۶ داور، داوری این آثار ارسالی را بر عهده داشتند. وی با بیان این که در مرحله اول ۵۰ درصد آثار به مرحله دوم راه پیدا کردند، اظهار داشت: در مرحله دوم نیز ۲۵ درصد برگزیده شدند و در مرحله سوم داوران آثار را به صورت فیزیکی بررسی کردند؛ که سه اثر در بخش هدایای فرهنگی، سه اثر در بخش نوشت افزار و پیکسل و سه اثر در بخش عروسک برگزیده شد.

گزارش نصر حاکی است، در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
ظرفیت بالای تولید محصولات فرهنگی در آذربایجان شرقی فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار