وزیر علوم؛

استفاده از الگوی دانشگاه آرمانی دانشگاه‌ها را به مدل دانشگاه اسلامی نزدیک می‌کند

1400/11/18 - 16:16 - کد خبر: 58701 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم در پیامی به اولین همایش ملی "دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب" که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد ، گفت: استفاده از الگوی دانشگاه آرمانی در دانشگاه‌های کشور، دانشگاه‌ها را به مدل دانشگاه اسلامی نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش نصر، در بخشی از پیام محمدعلی زلفی گل آمده است: هرچند کیفیت یک مفهوم بدیع در آموزش عالی نیست اما امروزه نهاد آموزش عالی کشور بیش‌ از پیش به ارتقای کیفی فعالیت‌ها نیازمند است و این مهم لزوم بازنگری در کارکرد دانشگاه‌ها را جهت حل مسائل کنونی و پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه ایران را مضاعف می‌کند که در راستای نیل به آن، پرداختن به مفهوم دانشگاه آرمانی امری اساسی و ضروری به نظر می‌رسد.  
این پیام افزوده است: نهاد آموزش عالی در سیر تاریخی خود چه از نظر کارکردی و چه از نظر ساختاری تغییرات چشمگیری به خود دیده است ، یکی از چالش‌هایی که امروزه نظام آموزش عالی با آن مواجه هست بحث کیفیت و نحوه بهبود و همچنین تضمین نیروی انسانی پرورش‌یافته است.   
وزیر علوم همچنین بیان کرد: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نظامی پیشرو و تحول‌خواه، زمینه برای رسیدن به افق‌های پیشرفت فراهم است که دانشگاه‌های کشور در زمینه‌سازی برای این پیشرفت نقشی اساسی دارند.
زلفی گل افزود: در شرایطی که نقش حیاتی و مهم دانشگاه‌ها در ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ جامعه نادیده گرفت تا جایی که اندیشمندان، سرنوشت تمدن‌ها را وابسته به داشته‌های علمی و سطح آگاهی جوامع می‌دانند ، از این روست که حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه را مبداء همه تحولات تعبیر کردند و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید ویژه‌ای به اصل پیشرفت و رشد علمی داشته‌اند.
در همایش "دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب" بیش از ۱۰۰ مقاله از ۲۰ دانشگاه کشور مورد پذیرش قرار گرفت ، تعدادی از مقالات ارسالی به‌صورت پنل تخصصی در این همایش ارائه و از مقالات برگزیده هم تجلیل شد.
انتهای پیام/
استفاده از الگوی دانشگاه آرمانی دانشگاه‌ها را به مدل دانشگاه اسلامی نزدیک می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار