در گفتگو با «نصر» مطرح شد؛

هشدار بیگی به وزیر صمت: در تشکیل شرکت مس آذربایجان تسریع کنید

1400/11/18 - 14:36 - کد خبر: 58690 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با هشدار به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کندی روند تاسیس شرکت مس آذربایجان، خواستار تسریع در تشکیل این شرکت و تعیین تکلیف آن شد.

به گزارش نصر، "احمد علیرضا بیگی" با انتقاد شدید از کندی روند تاسیس شرکت مس آذربایجان، افزود: وزیر صمت از نمایندگان مجلس یک ماه برای نهایی کردن تاسیس شرکت مس آذربایجان فرصت خواسته بود، اما با گذشت چندین هفته هنوز اقدامی موثری برای تاسیس شرکت مس آذربایجان توسط وزارت صنعت انجام نگرفته است.

وی افزود: جلسات و پیگیری های مختلفی در این خصوص انجام یافته و مقرر شده بود سازمان بورس برای تعیین تکلیف شرکت مس اقدام کند، اما شواهد و قرائن موجود نشان می دهد اقدامات موثری برای تشکیل شرکت مس آذربایجان در وزارت صنعت هنوز صورت نپذیرفته است.

بیگی به عدم پرداخت دیون اجتماعی شرکت مس در آذربایجان شرقی و بی توجهی به تکمیل فرایندها و زیرساخت های این صنعت در استان اشاره کرد و گفت: در حالی که عنوان ملی به شرکت مس اطلاق می شود، اما چگونه است که این شرکت دارای سهامدار بخش خصوصی است؟ متاسفانه عملکرد شرکت ملی مس ایران با نام ملی آن همخوانی ندارد و این شرکت به عنوان شرکت مس کرمان عمل کرده است.

وی به ذخایر و منابع عظیم مس موجود در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: ضروری است آذربایجان شرقی به تناسب دخایر و منابع خود از منافع شرکت مس بهره مند شود و ما به طور حتم تاسیس شرکت مس آذربایجان و تفکیک سهام آن از شرکت مس فعلی را دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در دولت گذشته هم این موضوع را پیگیری کردیم، اما کارشکنی های متعددی برای جلوگیری از تاسیس شرکت مس آذربایجان انجام گرفت، اما این افراد اطمینان داشته باشند شرکت مس آذربایجان برای تامین منافع مردم استان و تکمیل زیرساخت ها و زنجیره های تکمیلی صنعت مس در تبریز و آذربایجان شرقی تاسیس خواهد شد.

بیگی خاطرنشان کرد در پی کندی روند تشکیل شرکت مس آذربایجان و نامه معاون وزیر در مورد تشکیل هلدینگ شرکت ملی مس، به وزیر صنعت، معدن و تجارت هشدار داده است.

وی افزود: نامه معاون وزیر صنعت و معدن در خصوص تشکیل هلدینگ در شرکت ملی صنایع مس حکایت از عدم ایفای تعهدات وزیر صمت برای تشکیل شرکت مس آذربایجان می کند. با توجه به اینکه شرکت ملی مس ایران یک بنگاه اقتصادی خصولتی است، دیگر نمی تواند عنوان ملی بودن را نظیر شرکت ملی نفت یا شرکت ملی گاز و امثالهم را یدک بکشد و عدم تحقق مطالبات مردم آذربایجان و کارکرد غیر عادلانه در فراهم کردن فرصت های توسعه برای آذربایجان شرقی با این تفاسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: معاون وزیر در این نامه به هیچ عنوان از تفکیک شرکت مس صحبتی به میان  نیاورده است و تلاش برای تشکیل هولدینگ مس تنها حکایت از تشکیل لایه بندی جدیدی می کند که همچنان تبعیض در سیاست گذاری توسعه، سرمایه گذاری و اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

بیگی در مورد انتقال سهام باشگاه فرهنگی-ورزشی تراکتورسازی تبریز به شرکت مس هم گفت: مطالبه ما تاسیس شرکت مس آذربایجان است که حمایت این شرکت از تیم تراکتورسازی هم ذیل این مطالبه تعریف می شود.

وی ادامه داد: مردم عزیز بدانند موضوع انتقال مالکیت باشگاه تراکتورسازی به شرکت ملی مس دچار مغلطه و دغلکاری شده است و سطح موضوع از انتقال مالکیت به باز شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم تنزل پیدا کرده است که این یعنی استمرار بی سر و ‌سامانی های گذشته و دنباله دار شدن ناکامی های تیم محبوب مردم آذربایجان.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با هشدار به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از کارشکنی ها در قبال تاسیس شرکت مس آذربایجان، گفت: وزیر محترم صمت اطمینان داشته باشد در صورت عدم‌ تحقق مطالبات مردم آذربایجان در خصوص صنایع مس، نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی استیضاح ایشان را به طور جدی در دستور کار قرار خواهند داد.

انتهای پیام/
هشدار بیگی به وزیر صمت: در تشکیل شرکت مس آذربایجان تسریع کنید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار