به منظور گسترش بازارهاي صادراتي ايران در منطقه/

امضاي تفاهم نامه ميان ايران خودرو و تراکتورسازي

1400/11/18 - 13:28 - کد خبر: 58677 نسخه چاپی

نصر: تفاهم نامه اي مابين شرکت تراکتورسازي ايران و ايران خودرو در راستاي توسعه صادرات غير نفتي ايران در منطقه و به تبع آن در بازارهاي جهاني منعقد شد.

به گزارش نصر، طي اين تفاهمنامه استفاده از ظرفيتهاي ايران خودرو در سايت ساميکو اين مجموعه که در سوريه مستقر است مورد توجه قرار گرفته تا توليدات تراکتورسازي در اين سايت مونتاژ و به بازار تقاضا ارائه شود.
براساس اين گزارش با تمايل شرکت ساميکو براي مونتاژ و توليد محصولات تراکتورسازي، اين شرکت اعلام آمادگي کرده تا توليدات گروه صنايع تراکتورسازي به صورت انحصاري و با استفاده از ظرفيتهاي موجود خود توليد نمايد که اين موضوع پس ازطي  موارد قانوني و اقتصادي، عملياتي و اجرايي خواهد شد.
در اين تفاهمنامه اشاره شده دو طرف پس از طي مراحل لازم و نهايي شدن اين توافق، نسبت به انتقال تکنولوژي، توليد و فروش محصولات تراکتورسازي به صورت انحصاري و در زيرساختها و امکانات بالقوه ساميکو اقدام خواهند کرد.
ناگفته نماند که حضور در هر بازار و عرصه تجاري مستلزم و نيازمند ارزيابي هاي علمي و منطقي مي باشد و به اين منظور مقرر شد تراکتورسازي و ايران خودرو به عنوان دو مجموعه صنعتي تاثيرگذار کشور مطالعات و امکان سنجي هاي لازم را در زمينه مواردي همچون فني، تکنولوژيک، بازار، مالي، اقتصادي و ... جهت حصول نتيجه نهايي انجام دهند.
به گفته وي اين تفاهمنامه در پنج بند به امضاي مديران عامل گروه ايران خودرو و مديرعامل و نائب رييس هيات مديره گروه صنايع تراکتورسازي ايران رسيده است.
به نظر مي رسد با محقق شد اهداف اين توافق نامه و ايجاد خط مونتاژ تراکتورسازي با استفاده از ظرفيت و زيرساختهاي موجود اشاره شده در سوريه، نه تنها شاهد توسعه بازارهاي صادراتي در منطقه بلکه در بسياري از بازارهاي هدف جهاني خواهيم بود و مهمتر اينکه کاهش هزينه هاي صادراتي و به تبع بهره مندي از بحث ارز آوري براي کشور محقق مي شود و از طرفي استفاده از زيرساختهاي و امکانات توليدي شرکت ساميکو با حداکثر توان امکان پذير باشد.
گفتني است گروه صنعتي تراکتورسازي ايران به عنوان بزرگترين توليد کننده ادوات کشاورزي با شرکتهاي اقماري که 6 شرکت در تبريز و در خود مجتمع تراکتورسازي که قطعات خودروسازان معتبرسبک و سنگين اروپا و حتي دنيا مثل ايتاليا را تامين مي کنند،2 شرکت در سنندج و اروميه و دو خط توليد در خارج از كشور فعال است که با اين پيشينه در واقعه مي توان تراکتورسازي ايران را نگين صنعت ادوات کشاورزي ايران و حتي منطقه خطاب کرد.
انتهاي پيام/
 امضاي تفاهم نامه ميان ايران خودرو و تراکتورسازي نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار