نخست وزیر اسرائیل:

توافق هسته ای با ایران، آسیب زاست

1400/11/18 - 11:39 - کد خبر: 58666 نسخه چاپی

نصر: نخست وزیر اسرائیل گفت که "توافق هسته ای با ایران، آسیب زا" است.

به گزارش نصر، "نفتالی بنت" نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در ابتدای نشست کابینه افزود توافق هسته ای جلوگیری از کسب بمب اتمی توسط ایران را سخت تر می کند.
به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید
او گفت که ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل است. با وجود توافق هسته ای با بدون آن، آزادانه، حرکت می کنیم.
وی اضافه کرد: اسرائیل مسوول رویارویی با مسئله هسته ای ایران است و به طور جدی تحولات مذاکرات وین را دنبال می کند.
نفتالی بنت ادامه داد: کسی که این توافق (توافق هسته ای با ایران) را عامل تقویت ثبات در منطقه می داند اشتباه می کند. این توافق فقط به صورت موقت، غنی سازی را به تاخیر می اندازد.
نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد به دلیل این امتیازدهی به ایران در مذاکرات هسته ای، همه در این منطقه هزینه بالا و غیرمتناسبی خواهند پرداخت. کل منطقه هزینه بالای این توافق را می پردازند.
او از بیان جزییات درباره اینکه آیا به دست یابی به توافق هسته ای نزدیک هستیم یا نه خودداری کرد اما گفت به نظر می رسد شرط های توافق هسته ای تعیین شده است.
نفتالی بنت افزود: توافق هسته ای، به قدرت رویارویی با برنامه هسته ای ایران ضربه می زند.
بنت همچنین با اشاره به حملات موشکی و پهپادی اخیر حوثی های یمن علیه امارات گفت در هفته های اخیر و دقیقا به هنگام مذاکرات هسته ای، ایران به رفتارهای دشمنانه خود ادامه می دهد و اقدامات تروریستی خود را یکی بعد از دیگری در منطقه افزایش داده است. همه شاهد این موضوع بودند. به این شکل، به شیوه ایرانی مذاکره انجام شد.
در سفر اخیر رئیس جمهور اسرائیل به امارات، حوثی های یمن علیه امارات حملات موشکی و پهپادی انجام دادند اما وزارت دفاع امارات گفت با این حملات مقابله کردند. حوثی های یمن به عنوان نیروهای هم پیمان ایران شناخته می شود.
وزیر دفاع اسرائیل هم که به تازگی به بحرین سفر کرده است با اشاره به این حملات مدعی شد وقتی ایران دیپلمات هایش را برای مذاکرات به وین اعزام می کرد نیروهای وکالتی ایران نقش لات های منطقه را بازی کردند و به انتشار شر به ویژه در کشورهای خلیج فارس ادامه داد.
مقامات اسرائیلی گفته اند که آنها در تماس مستمر با دولت جو بایدن در امریکا درباره روند مذاکرات هسته ای با ایران در وین هستند.
وزیر خارجه اسرائیل هم گفت که تل آویو اختلافات با امریکا را در پشت پرده مطرح می کند.
اسرائیل و دولت امریکا درباره مذاکرات هسته ای با ایران و احیای برجام اختلاف نظر دارند. اسرائیل مخالف احیای برجام است.
هم اکنون ایران و گروه 1+5 در وین مشغول مذاکرات هسته ای هستند. ایران و امریکا در این مذاکرات به صورت غیرمستقیم و از طریق واسطه اروپایی باهم گفتگو می کنند.
هدف از این مذاکرات، احیای برجام از طریق بازگشت امریکا به عضویت در برجام، عقب نشینی امریکا از تحریم های ضدبرجامی علیه ایران و بازگشت ایران به محدویت های هسته ای برجام است.
انتهای پیام/
توافق هسته ای با ایران، آسیب زاست خبرگزاری عصرایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار