پورسانت حق بیمه شهرداری تبریز 36 میلیارد تومان!

1400/11/18 - 10:41 - کد خبر: 58660 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار گفت: تمام مواردی که در شهرداری بیمه می‌شوند به‌صورت تخمینی احصا کرده‌ایم و اکنون نرخ بیمه‌ها را در دست داریم و با عدد تخمینی می‌بینیم که شهرداری ناچار است همه ساله نزدیک به ۱۶۰ میلیارد حق بیمه پرداخت کند و درآمدی که بیمه‌ها از شهرداری اخذ می‌کنند نزدیک ۳۶ میلیارد است.

به گزارش نصر، سیدکاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: موقعیت فعلی شهرداری تبریز به لحاظ مالی حساس بوده که در این راستا لازم است شهرداری به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند و از هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری کند.
وی ابراز کرد: طرح ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز در این راستا می‌تواند در تمام ابعاد به شهرداری کمک کند.
زعفرانچیلر ادامه داد: در مناطق شهرداری بیش از ۳۰۰ خودرو سبک، ۱۴۰خودرو سنگین، ۵۰ ماشین‌آلات راه‌سازی، اتوبوس و مینی‌بوس و ون و ساختمان‌ها وجود دارد که همه ساله با مبالغی بیمه می شوند، همان اقلام در سازمان‌های وابسته به شهرداری هم وجود دارد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار گفت: معمولا درصدهایی که دفاتر بیمه و نمایندگی‌ها از شرکت‌های بیمه می‌گیرند در برخی موارد ۷ ،۲۵ و یا ۳۰ درصد بوده که به عنوان پورسانت برای خودشان می‌گیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: تمام مواردی که در شهرداری بیمه می‌شوند به‌صورت تخمینی احصا کرده‌ایم و اکنون نرخ بیمه‌ها را در دست داریم و با عدد تخمینی می‌بینیم که شهرداری ناچار است همه ساله نزدیک به ۱۶۰ میلیارد حق بیمه پرداخت کند و درآمدی که بیمه‌ها از شهرداری اخذ می‌کنند نزدیک ۳۶ میلیارد است. 
زعفرانچیلر افزود: اگر الحاقاتی در راستای ایجاد سامانه متمرکز بیمه اتفاق بیفتد طبیعتا هرساله برای شهرداری بیش از۵۰ میلیارد آورده خواهد داشت.
وی اظهار کرد: یکی از راه‌کارها این است که شهرداری تبریز نسبت به اخذ مجوز کارگزاری بیمه اقدام کند، شهرداری می‌تواند با تمام بیمه‌ها ارتباط داشته باشد و از تخفیفاتشان اطلاع یابد، این مسیر سخت بوده ولی این سختی مسیر نباید برایمان دلیل باشد.
عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: شهرداری تبریز می‌تواند به تمام بیمه‌ها فراخوان دهد تا بداند که هر کدام تخفیف بیشتری داشته باشد برای شهرداری نمایندگی بگیرد و این نمایندگی در ساختمان شهرداری مستقر شود تا تمام بیمه‌ها زیر مجموعه این نمایندگی کار کند، هم‌اکنون اتفاقات جزیره‌ای در حوزه بیمه رخ می‌دهد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار یادآور شد: شهرداری می‌تواند این پورسانت را برای مردم خرج کند.
حکیمه غفوری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز هم در این‌باره بیان کرد: شهرداری این را به یک لایحه اجرایی تبدیل کند تا ما به مسائل ریز وارد نشویم.
انتهای پیام/
پورسانت حق بیمه شهرداری تبریز 36 میلیارد تومان! خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار