رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

فعالیت‌های بخش غذا و دارو باید منجر به ارتقای سلامت جامعه شود

1400/11/17 - 17:06 - کد خبر: 58632 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اهمیت بخش غذا و دارو در توسعه کشور، گفت: فعالیت های این بخش مهم از علوم پزشکی باید منجر به ارتقای سلامت جامعه شود.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: بخش غذا و دارو یکی از مهمترین و اساسی ترین واحدهای دانشگاه علوم پزشکی است و اگر عملکرد یا فعالیت این بخش به رصد سلامتی مردم بیانجامد، در آن صورت به ارتقای سلامتی مردم کمک کرده ایم.
وی اظهار کرد: اگر در این حوزه مهم و تاثیرگذار کوتاهی و یا مشکلی وجود نداشته باشد بدون شک در ارتقای سطح سلامت زندگی مردم موثر خواهیم بود و امیدواریم به همت معاونین، مدیران و کارکنان زحمت کش روند رو به رشدی در این حوزه را طی سال های آینده شاهد باشیم.
نقی پور با بیان این‌که مدیریت جهادی باید در تمامی بخش های دانشگاه علوم پزشکی ساری و جاری شود، لازمه تحقق این امر را همراهی خیرخواهانه و خالصانه مدیران و همکاران بخش های مختلف دانشگاه اعلام و اضافه کرد: انتظار می‌رود تمامی مدیران و کارشناسان بخش های دانشگاه همکاری لازم را با معاون جدید غذا و دارو در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم، تسهیل امورات مربوط به تولیدکنندگان و افزایش کیفیت محصولات سلامت محور، داشته باشند.
معاون جدید غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم ضمن تشکر از اعتماد ریاست دانشگاه، اظهار کرد: با توجه به تجربه قبلی که در این معاونت داشتم امیدوارم با کمک و رهنمود های اعضای هیات رئیسه دانشگاه، بتوانم بر مسائلی همچون توسعه، تجهیز، نوسازی و بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاه، ایجاد بخش حقوقی با حضور کارشناسان حقوقی مستقل، ترمیم دریافتی های همکاران، ایجاد بخش حسابداری مستقل برای این معاونت و یکپارچه کردن واحد تجهیزات پزشکی فائق آمده و در خدمت بخش سلامت جامعه باشم.
دکتر مسلم نجفی به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اشاره و اضافه کرد: کسی که تولیدی انجام‌ می‌دهد در واقع یک جهادگر است و باید در کنار کمیت تولیدات به کیفیت نیز توجه شود.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید سلامت محور در استان، افزود: ما خاک پای همه تولیدکنندگان سلامت محور هستیم اما با متخلفان نیز در این حوزه نیز برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات دکتر محمدعلی تربتی قدردانی و دکتر مسلم نجفی به عنوان معاون جدید غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز معرفی شد.
دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر ۱۹۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.
۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد.
انتهای پیام/
فعالیت‌های بخش غذا و دارو باید منجر به ارتقای سلامت جامعه شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار