مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در مراسم اعطای کارت منزلت به کارآفرینان برتر آذربایجان شرقی؛

خلاقیت و نوآوری، لازمه ایجاد اشتغال جدید/ تسهیلات خاص دولت برای کارآفرینان پیشرو

1400/11/17 - 16:06 - کد خبر: 58623 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ایجاد اشتغال جدید را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: لازمه ایجاد اشتغال جدید، نوآوری و خلاقیت است که بدون این دو اصل، احتمال این که مجموعه در شرایط کنونی بازار در چند سال آینده با شکست مواجه شود، بیشتر است.

به گزارش نصر، حسین فتحی، امروز (یکشنبه) در آیین اعطای کارت منزلت به کارآفرینان برتر آذربایجان شرقی که در استخر پارک آبی مجتمع فرهنگی و گردشگری هلیا برگزار شد، با بیان این که تمام کارآفرینان شبانه روز برای ارتقای منزلت استان زحمت می کشند گفت: مشکلاتی مانند بیماری کرونا، مسائل و مشکلات طبیعی و غیر طبیعی باعث آسیب به برخی واحدهای تولیدی شده است که در این راستا تاکید بر تثبیت اشتغال و تداوم و پایداری تولید است.
وی ایجاد اشتغال جدید را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: لازمه ایجاد اشتغال جدید، نوآوری و خلاقیت است که بدون این دو اصل، احتمال این که مجموعه در شرایط کنونی بازار در چند سال آینده با شکست مواجه شود، بیشتر است.
فتحی با بیان این که فرد کارآفرین باید از سوی تمامی ارگان ها و سازمان ها مورد تشویق قرار بگیرد افزود: ایجاد اشتغال جدید نوعی عبادت است چرا که مورد اشتغال عده ای از افراد جامعه شده است.


 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: کارافرینان موتور متحرک کشور و بازوان اقتصاد کشور هستند و بدون همراهی کارآفرینان توسعه جامعه امکان پذیر نخواهد بود.
فتحی به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی تاکید کرد و افزود: کیفیت و قیمت و بازار محصولات و به ویژه نحوه مدیریت آن، مهم هستند.
وی به منزلت کارآفرینان اشاره کرد و اذعان داشت: افرادی که کارت منزلت دارند به عنوان کارآفرین پیشرو محسوب خواهند شد که معافیت از مالیات در گمرک، سهم کارفرمایی بیمه، اهدای مدرک دکتری از سوی وزارت علوم بدون در نظرگرفتن مدرک تحصیلی و سایر خدمات برای کارآفرینان پیشرو در نظر گرفته شده است.

اشتغال ۱۲۵ نفر در مجتمع گردشگری هلیا
همچنین در ادامه این مراسم، سیروس علی اکبری، مدیر مجتمع گردشگری هلیا، جذب بیشتر توریست در استان و شهر را باعث رونق اقتصادی و به تبع آن اشتغال زایی و امنیت و آسایش اجتماعی عنوان کرد و گفت: مجتمع گردشگری هلیا در سه فاز افتتاح شده است که فاز اول در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و فاز دوم آن پارک آبی است که با انواع امکانات مختلف به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان این که ۱۲۵ نفر در این مجموعه به طور مستقیم مشغول به کار هستند، ادامه داد: این مجموعه برای استفاده گردشگران و شهروندان و...، دارای دو پارک آبی با تمامی امکانات است.
وی افزود: فاز سوم این مجموعه نیز به عنوان بزرگترین هتل کشور، در حال احداث است که در کنار آن بازارچه سنتی و... نیز وجود خواهد داشت؛ که امیدواریم در سه سال آینده به بهره برداری برسد.


 
علی اکبری ادامه داد: با اتمام هرسه فاز این مجموعه، برای ۵۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی خواهد شد که به تبع آن زیرساخت های اشتغالزایی استان تقویت خواهد شد.
در ادامه "عبدالله قاریزاده"، مدیرعامل کارخانه "سیمکات" نیز، گفت: کارخانه تولید "سیمکات" در سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است که ۵۰ نفر نیرو در آن فعالیت می کنند و در دو گذشته نیز به عنوان صادرکننده نمونه استان انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه کارخانه سیم کات بهره برداری از سه طرح را در دستور کار خود دارد، افزود: تولید کابل های شبکه، طرح بلیط و... از جمله این طرح ها هستند.
قاریزاده با بیان این که صادراتی به کشورهای مختلف از جمله عراق داریم، افزود: اما نوسانات نرخ ارز بر فعالیت کارخانه شدیدا تاثیرگذار است.
گزارش نصر حاکی است، در پایان این مراسم از دو کار آفرین برتر استان، سیروس علی اکبری، مدیر مجموعه گردشگری هلیا و نیز عبدالله قالی زاده، مدیرعامل کارخانه سیمکات، با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.


 
پارک آبی مجموعه هلیا را به عنوان بزرگترین پارک آبی ایران نامگذاری کرده‌اند. این پارک آبی از دو قسمت مردانه و زنانه در فضای 17000 متر مربعی ساخته شده است. سرسره‌های آبی متنوع، استخر موج، سقوط آزاد، چاله‌های فضایی، بازی‌های آبی مخصوص کودکان از جمله تفریحاتی است که در این پارک آبی فراهم شده است.
حمام ترک، سالن بولینگ، سالن‌های بدنسازی و بیلیارد، استخر شنا، سونا، جکوزی، اتاق ماساژ و همچنین انواع رستوران و کافی شاپ از جمله امکاناتی است که این پارک آبی را ویژه کرده است.
انتهای پیام/
خلاقیت و نوآوری، لازمه ایجاد اشتغال جدید/ تسهیلات خاص دولت برای کارآفرینان پیشرو فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار