مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری:

همسران و مادران شهدا باید الگویی برای زنان جامعه باشند

1400/11/17 - 14:42 - کد خبر: 58614 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب، نقش محوری بانوان را در تشکیل و پیشرفت انقلاب اسلامی تبیین کرده‌اند و باید همسران و مادران شهدا الگویی برای زنان جامعه‌ی ما باشند و از زحمات آنها قدردانی شود که به‌صورت ولایی، فرزندان خود را تربیت کرده‌اند.

به گزارش نصر، رقیه صادق زاده روز یکشنبه، ۱۷ بهمن ماه در همایش «نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن» اظهار کرد: ما شرایط امروز انقلاب اسلامی را مدیون افرادی هستیم که با تمام وجود تلاش کرده و با ایثار، از جان خود گذشتند و در واقع انقلاب اسلامی مرهون تلاش تمامی آحاد جامعه از جمله زنانی است که دوشادوش مردان تلاش کرده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز  فعالیت‌های پرثمری در عرصه‌های مختلف داشتند.
وی ادامه داد: وحدت، یکپارچگی، عدم وابستگی به بیگانگان، ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان، حرکت در مسیر انقلاب، خداباوری و اعتمادسازی در عرصه‌های مختلف موجب پیشرفت انقلاب اسلامی شده است.
صادق زاده گفت: ۲۷۱ شهیده در استان و ۱۷ هزار شهیده در کشور وجود دارد که این تعداد شهدا نشان دهنده‌ی پایبندی زنان به انقلاب اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: نقش و الگوی تربیتی این زنان در جامعه‌ی ما به خوبی تبیین شده است و رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در رابطه با نقش زنان در انقلاب اسلامی فرموده‌اند که «انقلاب ما، همه‌ی تصورات باطل درباره‌ی زن مسلمان ایرانی را تخطئه کرد و دیدیم که خانم‌ها، سربازان خط مقدم انقلاب بودند. اگر زن‌ها با انقلاب سازگار نبودند و این انقلاب را نمی‌پذیرفتند و به آن باور نداشتند، مطمئنا این انقلاب واقع نمی‌شد. اگر آن‌ها نبودند، نیمی از گروه انقلابیون مستقیما در میدان نبودند.».
به گزارش ایسنا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیمی از جمعیت حاضر در میدان را از زنان عنوان کرده‌اند، یادآور شد: همانگونه که قرآن انسان ساز بوده، ساختن انسان‌ها نیز به دست زنانی است که خانواده‌ی سالمی تشکیل داده و با تشویق همسران و فرزندان خود، به صحنه‌ی جهاد معنا و کمال بخشیدند و لذا همه‌ی ما وظیفه داریم در هر عرصه‌ای که حضور داریم، در مسیر تعالی انقلابی اسلامی و پیشرفت آن قدم برداریم.
انتهای پیام/
 همسران و مادران شهدا باید الگویی برای زنان جامعه باشند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار