معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

سه هنرمند پیشکسوت موسیقی آذربایجان‌شرقی تجلیل می‌شوند

1400/11/16 - 17:16 - کد خبر: 58558 نسخه چاپی

نصر: معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دومین جشنواره موسیقی فجر از سه هنرمند پیشکسوت موسیقی استان تجلیل می‌شود.

به گزارش نصر، علی محرمی افزود: به همین مناسبت از «سعید گوگردچی»، «عباس عابدین‌زاده» و «خسرو نژادآریا» از اساتید پیشکسوت عرصه موسیقی استان که سال های متمادی در توسعه و تعالی موسیقی فاخر تلاش کرده‌اند، قدردانی می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره موسیقی در راستای سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برگزار می‌شود، اظهار داشت: آیین تجلیل از اساتید پیشکسوت موسیقی استان، بیست و چهارم بهمن در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، عباس عابدین زاده اصل متولد ۱۳۲۶ تبریز بوده و فعالیت هنری خود را از دوران کودکی آغاز کرده و سولیست ارکستر ملی آذربایجان شرقی، سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی و اکستر kültur Merkel ترکیه، همکاری با اساتیدی مانند استاد علی دادستان پور، مرحوم صفریان، مرحوم استاد محمود شاطریان و مرحوم استاد غلام حسین بیگجه خانی را در کارنامه هنری خود دارد.
سعید گوگردچی متولد ۱۳۳۵ تبریز بوده و از سال ۱۳۴۸ فعالیت موسیقی خود را آغاز کرده و آموزش ساز تخصصی ویولنسل، تدریس و تعلیم در هنرستان موسیقی اقبال آذر به مدت ۱۵ سال، عضویت در ارکستر صدا و سیما  و دریافت چندین گواهی تقدیر و درجه هنری را در کارنامه فعالیت‌های هنری خود دارد.
خسرو نژادآریا متولد ۱۳۳۳ تبریز بوده و فعالیت هنری خود را از نوجوانی آغاز کرده و در کارنامه خود سابقه همکاری با ارکستر آذربایجانی فرهنگ و هنر، همکاری با ارکستر ایرانی کلاسیک، ارکستر رادیو و تلویزیون، ارکستر آذربایجان صدا و سیمای استان، ارکستر فیلارمونیک، تاسیس آموزشگاه موسیقی آوای شهریار، عضویت هیات مدیره انجمن موسیقی استان، تدریس موسیقی در دانشگاه نبی اکرم، تربیت معلم شهید بهشتی، الزهرا و هنرستانهای میرک و کوثر،‌ اجرای سمفونی سهندیه و حیدربابا و انتشار آلبوم دالغالار را دارد.
وی ۲ بار به عنوان بهترین خواننده در ۲ دوره جشنواره موسیقی فجر شناخته شده است.
انتهای پیام/
سه هنرمند پیشکسوت موسیقی آذربایجان‌شرقی تجلیل می‌شوند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار