استاندار آذربایجان شرقی:

عدم مطالعه تاریخ موجب نگرانی در خصوص وضعیت کنونی و آینده می‌شود

1400/11/16 - 15:56 - کد خبر: 58552 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه عدم مطالعه تاریخ موجب نگرانی در خصوص وضعیت کنونی و آینده می‌شود، گفت: مطالعه تاریخ گذشته و نگاه به جایگاه کشورمان در طول دوره‌های تاریخی مختلف می‌تواند نشان دهد که چگونه یک ملت از زیر بار تحقیر تاریخی نظام شاهنشاهی و انحطاط تاریخی ۱۰۰ سال نجات یافت.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز شنبه، ۱۶ بهمن ماه در نخستین همایش از سلسله همایش‌های «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب» که در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه گام دوم انقلاب یک سرفصل جدید بزرگ و سرنوشت ساز برای آینده انقلاب است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب شخصیت برجسته‌ای در طول دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با همراهی امام (ره) داشتند و امروز نیز به‌عنوان ولایت فقیه ایفای نقش می‌کنند.
وی افزود: رهبر انقلاب بیش از ۳۰ سال است که انقلاب اسلامی را با همان اهداف بلند امام (ره) و نگاه اصالت اسلامی هدایت کرده‌اند که موجب حیرت تمامی دشمنان گشته و برای دوستان نیز ثابت شده است که شخصیتی والاتر از ایشان بعد از امام راحل وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بیانیه‌ی گام دوم انقلاب، خطاب به ملت، نخبگان و جوانان است، گفت: امام راحل یک پیوند ناگسستنی با امت در مسیر حرکت اسلامی ایجاد کردند که در هیچ مخیله‌ای نمی‌گنجد لذا مردم در اصالت جمهوری اسلامی جایگاه اصلی دارند.
خرّم تاکید کرد: نخبگان کشور نقش قابل توجهی در ترجمه و تفسیر گام دوم انقلاب داشته و بایستی به وظیفه خطیر خود در تبیین آرمان‌های انقلاب بکوشند.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به بحث علم اندوزی، خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ نامی از ایران در محافل علمی و باشگاه‌های علمی فناوری دنیا وجود نداشت اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که با تلاش نخبگانمان، ایران در ۱۱ باشگاه علمی فناوری دنیا جزو ۱۰ کشور اول دنیا است و بالغ بر ۶۰ استاد از کشورمان نیز جزو دو درصد دانشمندان برتر دنیا هستند که جای قدردانی دارد.
استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به پیشرفت‌های کشور در طول چهار دهه اخیر در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی، اظهار کرد: مبارزه با فساد و بی عدالتی و حل مشکلات اقتصادی از جمله موضوعات مهمی است که در بیانات رهبر انقلاب آمده و بایستی به آن‌ها توجه شود. 
 وی در خاتمه از تلاش دولت سیزدهم برای عمل به منویات رهبر انقلاب خبر داد و گفت: هنوز با ایده آل‌ها فاصله داریم و باید بیشتر از امکانات حاضر تلاش کنیم تا عقب ماندگی‌های جبران شود. در این راستا دولت سیزدهم، خود را موظف به اجرای تمامی اوامر مقام معظم رهبری و حل مشکلات و ناخرسندی‌های بیان شده می‌داند.
به گزارش ایسنا، در پایان این همایش سه مقاله ارائه شده توسط سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی، عباس رنجبر شهردار کلانشهر تبریز و علی اصغر عباسزاده مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی به‌عنوان مقالات برتر این همایش معرفی شدند.
انتهای پیام/
عدم مطالعه تاریخ موجب نگرانی در خصوص وضعیت کنونی و آینده می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار