خبر/

لزوم تسریع در روند توسعه‌ای صنعت آب آذربایجان‌شرقی با رویکرد توسعه پایدار اقتصادی

1400/11/16 - 14:31 - کد خبر: 58548 نسخه چاپی

نصر: معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم تسریع روند توسعه‌ای صنعت آب استان با رویکرد و اولویت توسعه پایدار اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش نصر، محمد کلامی شنبه در مراسم تودیع و تکریم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امیدواریم با مدیریت جدید این شرکت و بهره‌گیری از نوآوری و به‌کارگیری تجارب گذشته سرعت توسعه صنعت آب استان بیشتر شود زیرا پایه بسیاری از تمدن‌ها و البته مهم‌ترین چالش آینده جوامع انسانی، چالش آب است.
وی، چالش‌های آبی در سرمنشأهای آبی با کشورهایی نظیر افغانستان در مورد رود هیرمند و ترکیه در مورد رود ارس را از نمونه‌های این تنش‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: آب نقش اصلی را در توسعه زیرساخت‌ها و البته توسعه پایدار و اقتصادی دارد و باید در مدیریت منابع آب به نحوی عمل کنیم که بیشترین بهره از منابع آبی حاصل شود.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: در طرح آبرسانی باید به موضوع زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از هدر رفت آب توجه جدی شود تا با چنین راهکارهایی بیشترین بهره‌وری را از منابع موجود داشته باشیم و در همین خصوص در حوزه زیرساخت‌های آبی در استان با نواقصی روبه‌رو هستیم که از مجموعه وزارت نیرو انتظار می‌رود منابع بیشتری را به این موضوع تخصیص دهد.
در این مراسم محمد خانی به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی معرفی شد.
انتهای پیام/
لزوم تسریع در روند توسعه‌ای صنعت آب آذربایجان‌شرقی با رویکرد توسعه پایدار اقتصادی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار