پوسترهای جشنواره‌های استانی فجر در تبریز رونمایی شد

1400/11/16 - 12:25 - کد خبر: 58528 نسخه چاپی

نصر: با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان ‌شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، پوستر جشنواره‌های استانی موسیقی فجر، هنرهای تجسمی فجر و اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

به گزارش نصر، "جهانبخش سلمانیان"در این آیین با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت دهه فجر در سراسر کشور، این فعالیتها را قابل تقدیر دانست و گفت: گفت: فعالیت‌های هنری و فرهنگی برای تاثیرگذاری بشتر باید استمرار داشته و نباید محدود به مناسبت‌ها باشد.
وی با اشاره به گذشته بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: اکنون در چهل و سومین سالگرد پیروزی این انقلاب عظیم اسلامی قرار داریم و به یقین می‌توان گفت ریشه و اساس انقلاب ما، فرهنگی است، بطوری که به تعبیر سید شهیدان اهل قلم، جمهوری اسلامی ایران اپوزیسیون نظم فرهنگی مستقر در جهان است.
سلمانیان گفت: در حوزه فرهنگی نمی توانیم با همان مبانی و نگاه قدیمی پیش برویم و انتظار داشته باشیم در مظاهر و تجلی‌ها به نتایج متفاوت برسیم.
وی با اشاره به نقش مهم فعالان فرهنگی در جنگ شناختی، افزود: راه مقابله با تهاجم فرهنگی و مبنای فرآیند ایجابی حوزه فرهنگ، یک نبرد شناختی است که در آن، زاویه نگاه فرهنگ و هنر به انسان و جهان، متفاوت با دنیای غرب است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی به دنبال تغییر نوع نگاه و نگرش به دنیا و انسان است و اگر بتوانیم مبانی را تغییر دهیم در این صورت هنر متعالی تجلی خواهد یافت.
وی اظهار داشت: متاسفانه در حوزه فرهنگ و هنر همیشه به صورت تئوریک صحبت کرده ایم و در عمل با جریان قدیمی و سنتی جلو رفته ایم.
سلمانیان با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی آذربایجان شرقی در حوزه اجرا و تئوری توانمند هستند، گفت: اگر همبستگی و حمایت های لازم از فعالان فرهنگی استان صورت گیرد بدون شک شاهد رشد و نتایج عالی دراین حوزه خواهیم بود.
در این آیین از پوستر جشنواره های فجر رونمایی شد.
انتهای پیام/
پوسترهای جشنواره‌های استانی فجر در تبریز رونمایی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار