یادداشت/

"شفای زندگی " کتابی که نویسنده اش سرطان را به زانو در آورد

1400/11/15 - 22:42 - کد خبر: 58504 نسخه چاپی

نصر:  شفای زندگی، کتابی است که حاصل تجارب یک بیمار رها یافته از سرطان است که به همه عاشقان کتاب و بیماران خاص به مناسبت روز جهانی بیماری صعب العلاج سرطان معرفی می گردد.

لوئیز ال هی نویسنده این کتاب یک زندگی پر فراز و نشیبی داشته و در پنج سالگی پدرش را از دست داده است و در تمامی مراحل زندگی مشقت های فروانی از جمله طلاق و بیماری سرطان گریبانش را گرفته است‌.
خوشبختانه پس از طی مراحلی او از بیماری صعب العلاج رهایی یافته است و کتاب های فروانی درباره تجارب زندگی و نقش  الگوی های ذهنی یا باورها در سلامت جسمی قلم فرسایی کرده است. "شفای زندگی" معروفترین کتاب این نویسنده است.
او در این اثر خود تاکید زیادی بر اهیمت باورهای انسان و تاثیر افکار بر سلامتی سخن به میان می آورد.
نویسنده در اثنای محتوا و تمرین های  کتاب می نویسد: 
لحظه ای چشمانم را باز کردم دیدم گویی من در اکنون و امروز زندگی نمی کنم و خودم‌ را اسیر ذهن و گرفتار گذشته می دانم. زیرا در تمامی مراحل زندگی خود را گناه کار ترین آدم روی زمین می دانستم و از خودم بیزار شده بودم و قدر سر سوزنی خبری از خویشتن دوستی در وجودم نبود.
لوئیز هی طبق گفته هایش در این اثر معتقتد است: برای رهایی یافتن از زنجیر ذهن که همه چیز را به سیاه و سفید تعبیر می کند باید  به پذیرش خویشتن اقدام کنیم زیرا برای ایجاد تغییر در زندگی در اولین مرحله باید جسارت این را داشته باشیم بدون کوچکترین نفرت، خودمان را بپذیریم. 
او در این کتاب می نویسد: از وقتی خویشتن دوستی و پذیرش خود را آغاز کرده ام سلامت تن ام بهبود یافته است. هرموقع بتوانیم اشتباهات مان را مانند مزیت های مان دوست بداریم یعنی به خویشتن دوستی رسیده ایم. 
پس از این گام اساسی این کتاب تمرین ها و مراحلی برای بخشیدن خویش و دیگران دارد زیرا نویسنده معتقد است.راه رها شدن از گذشته بخشیدن خود و اطرافیان است.
نویسنده کتاب شفای زندگی که بیمار سرطانی بوده که بصورت کامل بهبود یافته است در این اثر می گوید:  پس از سپری کردن مراحل خویشتن دوستی و بخشیدن خود و دیگران انگار نور آرامش در زندگی ام نمایان شد زیرا نقطه تمرکز ذهن بیشتر به روی رها کردن گذشته ها قرار گرفته بود و در این راه جملات تاکیدی زیادی در این کتاب ذکر شده است که می تواند راهگشای تمامی خواننده ها باشد. 
این کتاب به همه کسانی که با کتاب دم ساز هستند توصیه می شود و البته  امروز مصادف با روز جهانی سرطان است.
این کتاب هدیه خوبی برای کسانی است که با بیماری های صعب العلاج دست و پنجه نرم می کنند است زیرا مطالعه این اثر تاثیر مثبتی روی روان بیماران از حیث همذات پنداری با نویسنده خواهد گذاشت.

نگارنده: وحید یوسفی
انتهای پیام/
نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار