مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

تالاب قره قشلاق بناب بین المللی می‌شود

1400/11/15 - 21:59 - کد خبر: 58503 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه تالاب قره قشلاق بناب بین المللی می‌شود، گفت: مدیریت این تالاب به صورت دوره‌ای بین چهار شهرستان در گردش خواهد بود.

به گزارش نصر، حسن عباس نژاد ظهر جمعه به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها در بناب با گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها اظهار کرد: تالاب قره قشلاق بناب به نوان گنجینه‌ای از گونه‌های جانوری و گیاهی در شمال غرب کشور واقع شده و برای اینکه حفاظت از این تالاب بهتر مدیریت شود، با تدوین برنامه جامعی کمیته منطقه‌ای حفاظت از آن راه اندازی کرده‌ایم.
وی سپس با تکذیب خبر انتقال مدیریت این تالاب از بناب به ملکان خاطرنشان کرد: کما فی السابق دبیرخانه دائمی تالاب شهرستان بناب تعریف شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تصریح کرد: هر چهار شهرستان بناب، ملکان، چهاربرج و میاندوآب که در حوزه این تالاب واقع شده‌اند، در حفاظت از این تالاب مسئولیت دارند و مطلب منتشره از زبان بنده در جلسه شهرستان ملکان ناشی از سوءبرداشت خبرنگار صدا و سیما در شهرستان ملکان بود.
عباس نژاد اذعان کرد: بدنبال ارتقای سطح این تالاب هستیم که با تحقق آن تالاب قره قشلاق بناب به تالاب بین المللی تبدیل خواهد شد و امیدواریم از اسفند ماه امسال این تالاب با ارتقای سطح به پناهگاه حیات وحش ارتقا یابد.
وی در ادامه این نشست با اشاره به موضوع آلایندگی برخی صنایع در شهرستان بناب از شکایت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از نیروگاه سهند و مجتمع فولاد صنعت بناب بخاطر آلایندگی خبرداد و گفت: بخاطر استفاده نیروگاه سهند از سوخت مازوت، این نیروگاه به دستگاه قضائی معرفی شده است.
این گزارش حاکی است، شهریار فتحی فرماندار بناب نیز در این نشست با تبریک روز جهانی تالاب‌ها از تالاب قره قشلاق به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه زیست محیطی نام برد و بر حفظ و حراست از این تالاب تأکید کرد.
وی گفت: امیدواریم با تداوم بارش‌ها و تعیین حقابه تالاب شاهد ارتقا و پویایی تالاب قره قشلاق بناب باشیم.
انتهای پیام/
تالاب قره قشلاق بناب بین المللی می‌شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار