رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری:

جشن انقلاب همزمان با اختتامیه جشنواره موغام در تبریز برگزار خواهد شد

1400/11/14 - 21:31 - کد خبر: 58484 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: جشن ویژه‌ای نیز تحت عنوان جشن انقلاب هم‌زمان با اختتامیه جشنواره موغام در روز ۲۱ بهمن برگزار خواهد شد.

به گزارش نصر، رسول جوانعلی آذر روز پنجشنبه، ۱۴ بهمن‌ماه، در نشست خبری اظهار کرد: برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده برای دهه فجر توسط مدیران فرهنگی مناطق تدوین و فضاسازی‌ها و برنامه‌های متعددی در فرهنگ‌سراها در نظر گرفته شده‌است.
وی ادامه داد: چهار ایستگاه پیروزی در میدان ساعت، میدان جهاد، چهارراه آبرسان و یکه تکان برپا خواهد بود که در این ایستگاه‌ها که هر کدام به نام یک شهید مدافع حرم نام‌گذاری شده‌است و برنامه‌های شاد و متنوعی از جمله پخش سرودهای انقلابی و پذیرایی انجام خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره پدر خوب به‌مناسبت ایام ولادت امام علی (ع) خاطرنشان کرد: این جشنواره در روزهای ۲۲ الی ۲۵ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و هدف ما از برگزاری این جشنواره انتقال شخصیت تربیتی و اخلاقی امام علی(ع) به جامعه است و تلاش می‌کنیم با برگزاری این جشنواره قدمی برای بهبود جامعه و انتقال حال خوب به شهروندان برداشته باشیم.
جوانعلی آذر در ادامه این نشست خبری در واکنش به حواشی مربوط به انتصاب وی به رییس سازمان فرهنگی‌،اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: همه ما برای خدمت به مردم آمده‌ایم و هر اختلاف‌نظری هم وجود داشته باشد ناشی از دغدغه‌مندی و احساس وظیفه است اما شیوه و شکل اعلام این دغدغه‌مندی متفاوت است.
وی متذکر شد: من این انتقادات را در سخت‌ترین حالت ممکن نیز موضوع خوبی می‌بینم اما توصیه‌ام به همه عزیزان این است که متعهد به اصول اخلاقی باشیم چراکه بزرگ‌ترین شعار اسلام اخلاق است و ما می‌توانیم بسیاری از این دغدغه‌ها و موارد را به‌صورت دوستانه بیان کنیم و به‌جای این‌که با رسانه‌ای کردن این موضوعات یأس و ناامیدی را در مردم به وجود بیاوریم و دشمن را شاد کنیم، بهتر است به‌صورت دوستانه با یکدیگر صحبت کرده و اجازه ندهیم دشمن از حرکات ما خوشحال شود.
رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز تاکید کرد: آیا دشمنان از برخی صحبت‌ها، رفتارها و رسانه‌ای کردن موضوعاتی که بدون حضور افراد مطرح می‌شود خوشحال نمی‌شوند؟ بهتر نیست به‌جای استوری کردن هر موضوع به منویات رهبر انقلاب توجه کرده و اجازه ندهیم دشمنان خوشحال و مردم ناامید شوند؟ آیا درک این مسائل واقعاً دشوار است؟
وی ادامه داد: در ماده چهار آیین‌نامه انتقال و ماموریت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی (۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵) آمده است ماموریت اعضای هیات علمی بعد از رعایت کلیه ضوابط مندرج در ماده سه امکان‌پذیر است و همچنین در بند سه این ماده ذکر شده‌است که ماموریت به سایر سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی با درخواست بالاترین مقام سازمان مذکور و پس‌از موافقت واحد مبدا و تأیید ریاست دانشگاه به‌شرط پرداخت حقوق و مزایا توسط سازمان مقصد امکان‌پذیر است. 
وی افزود: در شهریورماه همان سال بخشنامه دیگری نیز آمده‌است که انتقال و ماموریت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به سایه ارگان‌ها ممنوع است و برخی از اعضای شورای شهر معتقد هستند که اعضای هیات علمی نیز جزو کارکنان محسوب می‌شود که منبع رسیدگی به این‌موضوع مشخص است و نامه‌ای نیز جهت استفسار ارسال‌شده است و آقای دهقان نژاد از طرف شورای شهر مأمور استلام این‌موضوع شده است که ما منتظر رسیدن پاسخ آن استفساریه هستیم و موظفیم که آن را اجرا کنیم اما حرف ما این است اصلاً نیازی به استوری کردن این قسم مطالب نیست چراکه مردم نیازمند شنیدن خبرهای خوب هستند.
جوانعلی آذر تاکید کرد: من یک معلم بوده و در هر حالت خادم ملت هستم و اکنون نیز براساس مر قانون آمده‌ و سازمانی را تحویل گرفتم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسمات مختلف و تعطیلی سالن‌ها و سایر اماکن مربوط به این سازمان درآمد پیش‌بینی‌شده برای سازمان محقق نشده بود و در طول این سه ماه اخیر یک ریال هم به سازمان ما کمک مالی نشده‌است و شهرداری قول داده‌است که امروز طی پرداخت چک کمک‌های لازم را به سازمان ما انجام دهند و در لذا تا این لحظه ما تقریباً با بودجه صفر کار کرده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: پرداخت به این قسم مسائل و موضوعات در فضای مجازی و استوری کردن این موضوعات علاوه‌ براینکه مردم را ناامید می‌کند، موجب ایجاد اضطراب در مسئول مربوطه نیز می‌شود و به‌نظر من زمانی این موضوعات باید به‌صورت استوری بیان شود که فرد مورد نظر بعداز برگزاری جلسات حضوری با مسئول سازمان مربوطه و بیان مشکلات و بیان تذکرات مختلف به نتیجه موردنظر نرسد و یا از طرف مسئول مربوطه اقدامی برای اصلاح امور انجام نشود دراین‌صورت افراد می‌توانند در فضای مجازی خطاب به مردم و کسانی که به آن‌ها رای داده‌اند بگویند که ما این موضوع را تا جایی‌که می‌توانستیم پیگیری کردبم اما به دلیل وجود برخی مشکلات نتیجه لازم کسب نشد.
رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز افزود: حتی در صورت عدم استنکاف و سرپیچی شهردار و مدیران شهرداری نسبت‌به نتیجه استعلام، بازهم مسیر مشخصی وجود دارد و می‌توانند از طریق هیات تطبیق، شورای حل اختلاف و فرمانداری اقدام کرده و از بالاترین مقام شهرداری سوال کنند اما استوری کردن این موضوعات به‌جای طی شدن مسیر مشخص شده، نشان‌دهنده این است که ما بجای تعامل به‌دنبال تقابل هستیم.
وی خاطرنشان کرد: این تحلیل نیز در افکار عمومی وجود دارد که مشکل اعضای شورای شهر شخص بنده نیستم بلکه آن‌ها با شهردار تبریز مشکل دارند چراکه اگر قصد و نیت آن‌ها تعامل بود، می‌توانستند این‌موضوع را از بنده سوال و پاسخ لازم خود را دریافت کنند.
جوانعلی آذر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سازمان به‌صورت شبانه روزی به‌دنبال اهداف و برنامه‌های تعیین‌شده خود است، تاکید کرد: جای تاسف دارد موضوعی که هنوز به‌صورت طرح پیشنهادی بوده و حتی تایپ هم نشده‌است، از روی میز جلسه سازمان برداشته‌شده و بر روی میز رییس شورای شهر گذاشته می‌شود و رییس محترم شورای شهر نیز بدون این‌که ابتدا از من سؤال کند و من توضیحات لازم را ارائه دهم با آن حالت استهزا در جلسه شورای شهر این موضوع را مطرح می‌کند؛ من واقعاً نگران مردم هستم که به‌خاطر شنیدن این مطالب مکدر می‌شوند.
وی ادامه داد: ما به همکاران خود اعلام کرده بودیم که طرح و پروپوزال پیشنهادی را برای برگزاری جشنواره یک حال خوب ارائه دهند و یکی از همکاران پیشنهاد طرح سیب خند را دادند که ما نیز با آن عنوان مخالف بودیم اما شعار ما همان بیایید بگویید سیب بود چراکه ما سیب را نماد سلامت، عشق و شادابی می‌دانیم و این شعار در راستای قدم برداشتن برای القاء حال خوب برای مردم بود اما بیان این موضوع به‌صورت استهزاء و این‌که جوانعلی آذر دستان خود را بر روی دهان خود گذاشت و گفت بیایید بگویید سیب واقعاً بی‌انصافی است.
وی تاکید کرد: بیایید بگویید سیب شعاری برای تحقق حال خوب برای مردم است اما به دلیل درک ناقص از این مطلب، از تریبون مقدس شورای شهر استفاده‌شده و به‌صورت استهزاء به موضوع پرداختند و من بیان آن مطالب را به دور از شأن و شخصیت رییس شورای شهر می‌دانم و به نظرم به دلیل شتاب‌زدگی در بیان مطلب آن موضوعات گفته شد.
رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: بعد از بحران کرونا و همچنین فشارهای اقتصادی دشمنان، نقطه‌ی اشتراکی که می‌تواند همه اقشار جامعه و افکار سیاسی را زیر پوشش قرار دهد، نشاط اجتماعی است و همه‌ی ما می‌دانیم که جامعه و مردم به حال خوب نیاز دارند و به‌نظر من همه باید به پویش یک حال خوب بپیوندیم چراکه اگر این پویش را فراگیر کنیم، وحدت سیاسی، هم‌افزایی و هم‌سویی خوبی در جامعه شکل می‌گیرد و به‌کارگیری دغدغه‌های مشترک یکی از راه‌های مهم‌ تحقق گام دوم انقلاب است و به‌نظر من هر کس بدون مطالعه و از روی عناد و عمد در مقابل این حرکت بایستد در خاک‌ریز دشمن حرکت کردند که من از اعضای محترم شورای شهر نیز می‌خواهم به این پویش بپیوندند.
وی با بیان این‌که سیاست شهرداری عبور از برنامه‌های بنر محور است، گفت: آقای برگی در ایام فاطمیه گفت که بوی فاطمیه در شهر به مشام نرسید و من در همین نشست خبری پاسخ رییس محترم شورای شهر را می‌دهم که بوی فاطمیه از طریق بنر به استشمام نمی‌رسد بلکه اخلاق و رفتار نیکوی مااست که بوی فاطمیه را به مشام می‌رساند و اگر ما مدعی پیروی از فاطمه(س) هستیم باید در رفتار و گفتار خود این ادعا را ثابت کنیم.
وی تاکید کرد: نصب بنرها در معابر لزوماً تضمین‌کننده انتقال انرژی مثبت به مردم نیستند اما رفتار دوستانه و اخلاق‌مدار رانه‌ی بین مسئولان می‌تواند انرژی بسیار مثبتی در میان مردم ایجاد کند.
جوانعلی آذر در خصوص استعفای خود از ریاست سازمان فرهنگی‌اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز گفت: به دلیل حضور آقای شهردار در قرنطینه خانگی هنوز استعفای خود را تقدیم نکرده‌ام و به‌محض بهبودی وضعیت آقای شهردار و خروج از قرنطینه استعفا را تقدیم آقای شهردار خواهم کرد و هر تصمیمی گرفته شود، من با افتخار در کسوت معلمی به کار خود ادامه خواهم داد.
انتهای پیام/
 جشن انقلاب همزمان با اختتامیه جشنواره موغام در تبریز برگزار خواهد شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار