نماینده مجلس:

۱۰ درصد منابع حاصل از واردات خودرو به مناطق محروم اختصاص می‌یابد

1400/11/14 - 15:53 - کد خبر: 58476 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیته تخصصی مناطق محروم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با موافقت این کمیسیون ۱۰ درصد از منابع حاصل از واردات خودرو به کشور به اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی تخصیص می‌یابد.

به گزارش نصر، علی موسوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم مجلس و دولت برای حمایت از اشتغالزایی در مناطق محروم، اظهار داشت: مصوبه فوق شامل ۱۰ درصد منابع حاصل از واردات خودروهای سنگین و راهداری می شود که این اعتبارات می تواند در تولید، اشتغال و توسعه راه و آب روستایی مناطق محروم موثر واقع شود.
وی افزود: پیشنهاد اولیه ما تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای این موضوع بود که با توجه به اینکه منابع حاصل از واردات خودروهای سنگین و راهداری امکان تغییر و افزایش دارد، عدد ۱۰درصد را تعیین کرده تا منابع بیشتری به ایجاد اشتغال در مناطق محروم اختصاص یابد.
موسوی با تاکید بر ضرورت هم افزایی برای توسعه مناطق محروم در راستای دستیابی به توسعه متوازن، گفت: توسعه مناطق محروم کشور بودجه ملموس تر می طلبد و در این زمینه هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی باید تصمیمات متقن و قاطعانه اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: بر همین اساس تلاش داریم تا ردیف مربوط به محرومیت زدایی در بودجه سال آینده را نیز در کمیسیون تلفیق قرار دهیم.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاشیم در زمان بررسی بودجه سال آینده تصویب احکامی برای حمایت و توسعه مناطق محروم اجرایی شود و نمایندگان مجلس کوشش می کنند تا از محل انتشار اوراق یا تخصیص منابعی به دنبال آبرسانی، گازرسانی، راهسازی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم باشند.
انتهای پیام/
۱۰ درصد منابع حاصل از واردات خودرو به مناطق محروم اختصاص می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار