در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ژاپن؛

امیرعبداللهیان: ایران آماده حصول توافقی پایدار در وین است

1400/11/14 - 14:11 - کد خبر: 58469 نسخه چاپی

نصر: وزیر امورخارجه در گفت‌وگو با همتای ژاپنی خود ضمن تشکر از اهتمام و اعلام آمادگی ژاپن برای کمک به‌ پیشرفت در مذاکرات وین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قابل اتکا تاکید کرد.

به گزارش نصر، یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن امروز - پنج شنبه - در تماسی با حسین امیرعبداللهیان درباره روند روابط دوجانبه و مسایل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
در این تماس تلفنی دو طرف درباره توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف و روند مذاکرات وین گفت‌وگو کردند.
وزیر امور خارجه ژاپن روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند.
یوشیماسا هایاشی ضمن حمایت از مذاکرات وین برای رفع تحریم ها و توافق هسته ای، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف‌ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید کرد.
وی همچنین بر وجود زمینه‌های مساعد برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن با رفع موانع موجود تاکید و از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به توکیو دعوت کرد.
وزیر امور خارجه ایران نیز در این گفت و گوی تلفنی از توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف و متنوع با کشور ژاپن استقبال کرد.
امیرعبداللهیان همچنین ضمن استقبال از دعوت همتای ژاپنی خود، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت در سفر به توکیو و دیدار با مقامات ژاپن، توسعه و ارتقای همه جانبه روابط تهران با توکیو به عنوان دوست قدیمی ایران از نزدیک مورد پیگیری و رایزنی قرار گیرد. 
وی همچنین از اهتمام و اعلام آمادگی ژاپن برای کمک به‌پیشرفت در مذاکرات وین تشکر و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قابل اتکا تاکید کرد.
انتهای پیام/
امیرعبداللهیان: ایران آماده حصول توافقی پایدار در وین است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار