مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

جوانان باید به‌دنبال معنا و مفهوم شعار اصیل انقلاب اسلامی باشند

1400/11/14 - 13:12 - کد خبر: 58461 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: شعار انقلاب کنندگان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود که جوانان امروز باید در پی معنا و مفهوم این شعار باشند و با گامی بلندتر آن را دنبال کنند.

به گزارش نصر، بدر شکوهی روز چهارشنبه، ۱۳ بهمن ماه در آیین افتتاح کتابخانه و قرائت‌خانه صادقیه در محله‌ی خلیل آباد تبریز اظهار کرد: شأن مردم و این جامعه و خواستگاه فرهنگ و هنر بسیار بالا است و نباید به مردم منت بگذاریم چراکه هنوز نتوانستیم اقدامات خوبی در شأن و تراز آنها انجام دهیم. 
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: دشمنان نظام امروزه می‌خواهند بگویند نظام‌ جمهوری اسلامی ناکارآمد است اما این نظام در زمینه‌های مختلفی چون استقلال، جمهوریت و آزادی نیز برکات فراوانی به همراه داشت.
وی افزود: هیچ هدف بزرگی با سهولت انجام نمی‌شود و متحمل یک سری هزینه‌هایی است که برای دفاع از انقلاب نیز باید هزینه‌هایی را متحمل شویم و حتما با تمام تلاش از این نظام مقدس دفاع کنیم.
علی پیروز منش، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: افتخار می‌کنیم که یکی از زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری را در این منطقه ایجاد کردیم تا از هنرمندان و فرهیختگان حمایت کنیم و امیدواریم اعتبارات خوبی به این بخش تخصیص یابد تا بتوانیم اقدامات بهتری انجام دهیم.
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نیز طی سخنانی اضافه کرد: در محلی که کتابخانه احداث شود گامی برای دانش افزایی و ارتقاء دانش و آگاهی جوانان انجام شده است چراکه نیاز داشتیم درکنار مسجد، کتابخانه نیز تأسیس شود تا به افزایش اعتبار بار علمی و فرهنگی جوانان نیز کمک کند. 
شهرام خدایی متذکر شد: اکنون ۱۵۰ کتابخانه در سطح استان تحت نظارت نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی و ۲۶۰ کتابخانه نیز در سطح استان تحت نظارت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌شرقی است.
مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر اهالی این منطقه برای مطالعه به کتابخانه‌های دیگری بروند، هم مسیر دور بوده هم باعث ترافیک خواهد شد لذا مسجد مورد اعتمادترین مکان برای حضور جوانان است. 
محمد هادی نیا ادامه داد: از این تجهیزات به شکل مردمی باید استفاده شود که این محل برای بانوان، کودکان و نوجوانان امن بوده و بهترین مکان برای خانواده‌ها است.
علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی یعنی یک اتفاق فرهنگی و هر اتفاق فرهنگی نیز به منزله‌ی کاهش آسیب‌های اجتماعی است لذا این روال ادامه دارد حتما این کتابخانه در حوزه‌ی کودک و نوجوان فعالیت‌های خوبی خواهند داشت همچنین تازه‌ترین انتشارات کانون نیز در اختیار این کتابخانه قرار خواهد گرفت.
سرهنگ فیروزی، مدیر آسیب‌های اجتماعی سپاه عاشورا نیز یادآور شد: خوشبختانه این محله جزو محله‌های طرح کلان بوده و اخیرا اعتباراتی نیز به این مکان اختصاص یافته است که کمک می‌کند تا ظرفیت مناسبی در این مکان ایجاد شود.
مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خلیل آباد، در ابتدا ضمن تبریک چهل و سومین سالگردانقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر گفت؛ یکی از اهداف مهم دفاتر تسهیلگری استان، جلب مشارکت‌های مردمی و نهادی در راستای رفع چالش‌ها و مسائل اولویت‌دار محلی است که با رویکرد دارایی مبنا و مشارکت محور این موارد توسط دفاتر پیگیری شده و تا رسیدن به نتایج مطلوب ادامه می‌یابد.
فایقه پورحمزه افزود: امروز گردهم آمدیم تا در چنین روزی شاهد نتیجه هم افزایی و مشارکت فرابخشی دستگاه‌های فرهنگی با به ثمر نشستن یکی از پروژه‌های فرهنگی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم این حمایت‌های متولیان امر با اراده و همت مضاعف اهالی محله، عجین شده و اکنون به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان محله، شاهد افتتاح کتابخانه و قرائت خانه صادقیه در محله کم برخوردار خلیل آباد هستیم.
گفتنی است؛ آیین افتتاح کتابخانه و قرائت خانه صادقیه در محله‌ خلیل آباد تبریز همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر و با حضور مسئولین استانی برگزار شد.
انتهای پیام/
جوانان باید به‌دنبال معنا و مفهوم شعار اصیل انقلاب اسلامی باشند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار