روایت خبرنگار «نصر» از اختتاميه پنجمین جشنواره ابوذر/

برگزیدگان جشنواره ابوذر معرفی شدند

1400/11/14 - 12:23 - کد خبر: 58453 نسخه چاپی

نصر: پنجمین جشنواره "ابوذر" با بیش از 450 اثر ظهر دیروز چهارشنبه به کار خود پایان داد.

به گزارش نصر، اختتاميه پنجمین جشنواره ابوذر ظهر دیروز چهارشنبه با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسئولین در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.

انتخاب 13 اثر برگزیده و 17 اثر قابل تقدیر
 "جواد بیرام زاده" جانشین بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی اولین سخنران این جلسه بود که به اهداف این جشنواره اشاره کرد و از استقبال چشمگیر پنجمین دور این جشنواره در مقایسه با جشنواره های قبلی خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به خبرنگاران گفت: در حقیقت همه شما جشنواره برنده این جشنواره هستید، برگزیدگان جشنواره  براساس ارزیابی‌های فنی انتخاب شده‌اند.
بیرام زاده گفت: بیش از 450 اثر با حضور 110 فعال رسانه ای در جشنواره امسال حضور داشته اند.
وی به داوری این جشنواره اشاره کرد و افزود: اثر ها در دو مرحله داوری شده و از میان آثار دریافت شده، 13 اثر برگزیده و 17 اثر قابل تقدیر انتخاب شدند.

رسانه می تواند دنیا را به حرکت درآورد
بعد از آن "تراب محمدی" معاون سیاسی، امنیتی استاندار بعنوان دومین سخنران این جلسه با مقدمه ای از بیانیه گام دوم انقلاب نقش رسانه ها در آموزش و فرهنگ سازی به مردم را حائز اهمیت خواند و افزود: رسانه می تواند دنیا را به حرکت درآورد، باید در این راستا با هدف رسیدن به انقلاب جهانی، به بیانیه گام دوم انقلاب توجه بیشتری داشته باشیم.
وی به محتوا و تولیدات رسانه ای پرداخت و گفت: دشمنان در تلاش اند تا آموزه های دینی و اسلامی را بصورت برعکس و تهاجمی با هدف اثر گذاری بر روی قشر جوان جامعه عمل بپوشانند.

خان آقا بیمه نیسان است
سومین سخنران این جلسه شخصیت کارتونی بود بنام "خان آقا" که بعنوان پیشکسوت خبرنگاران استان حرف های ناگفته خبرنگاران و درد دلشان را می‌گوید، خان آقا که ظاهرا به دلیل ابتلا به سویه جدید کرونا (امیکرون) در منزل خود بود با کمک "فرشید ولی‌زاده" ارتباط تصویری از جلسه اختتامیه جشنواره ابوذر برقرار کرد و با حاضرین در این جلسه گفت و گو کرد.
او ابتدای جلسه که خبری از مسئولین حاضر در جلسه نداشت، بعد از سلام و احوال پرسی؛ فرشید ولی‌زاده از او پرسید شما که بعنوان خبرنگار بزرگ ما در استان هستید بیمه دارید؟!
"خان آقا" نیز در پاسخ به سوال ولی‌زاده گفت: بله!
فرشید پرسید بیمه شما چه نام دارد و از کجا بیمه هستید؟
خان آقا گفت: من بیمه نیسان ام! همان نیسانی که پشت درش نوشته است "بیمه حضرت ابوالفضل (ع) "!
ناگهان دوربین جلسه در مقابل مسئولینی که صف اول نشسته بودند حاضر شد و خان آقای پیشکسوت با دیدن مسئولین شکه شد و با آنها سلام و احوال پرسی کرد.
او با دیدن "رامین نظامی خواه" که چند ماهی است بعنوان روابط عمومی استاندار فعالیت می کند، یادآوری کرد آقای نظامی خواه قول داده اول باید بیمه خبرنگاران حل شود بعد نهایتا من نیز بیمه می شوم.
خان آقا در پایان این ارتباط تصویری از مسئولین حاضر در جلسه خواست تا مشکل بیمه خبرنگاران را حل کنند.

استحاله فرهنگی و حمله بر باورها، تنها راه دشمنان
در ادامه سردار "اصغر عباس قلی‌زاده" فرمانده سپاه عاشورا تبریز وجود رسانه را غنیمت و حضور آنها را در خط مقدم جهاد تبیین دانست.
وی با کلامی از امام که گفته بود هر کسی رسانه قوی دارد، تاثیرگذاری بیشتری دارد اشاره کرد و افزود: دشمن توان حمله به کشور را ندارد، تنها ابزاری که دشمن دارد استحاله تهاجم فرهنگی و ایجاد شبهات در اذهان مردم است.
وی تاکید کرد: رهبري از دهه هفتاد موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح کرده اند، رهبری که گفت اگر مسئولیت رهبری نداشتم رییس فضای مجازی کشور می شدم.
وی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در دنیا مانند ایران مورد هجمه و تهدید نیست، دشمن این را به خوبی فهمیده است و می‌داند که تنها راه نفوذ به کشور تغییر اعتقادات مردم است، تنها ابزار دشمن استحاله فرهنگی و حمله بر باورها و اعتقادات ماست.
در پایان این جشنواره نفرات برگزیده و شایسته تقدیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان شرقی به شرح زیر معرفی شدند؛ در بخش تیتر اثربرگزیده معصومه شکوهی و شایسته تقدیر: سمیه گلمحمدی
در بخش گفت‌وگو اثربرگزیده لیلا جلیلی و فایزه قره‌گوز و شایسته تقدیر ساناز شهابی
در بخش گزارش اثربرگزیده کتایون حمیدی و شایسته تقدیر پرناز پورعباس و اسرا درویشی
در بخش یادداشت اثر برگزیده: رویا سلمانی و شایسته تقدیر سئویل محدث و سعید عبدی
در بخش خبر اثر برگزيده سعید خسروشاهی
در بخش عکس خبری اثر برگزیده سیدمتین هاشمی و شایسته تقدیر مهدی ایمانی و مبین محمدپور
در بخش گزارش تصویری اثر برگزیده سیده مریم یوسفی و بیژن شیخ‌علی‌زاده و شایسته تقدیر: مینا نوعی
در بخش صفحه‌آرایی شایسته تقدیر شادی وثوقی
در بخش کاریکاتور اثر برگزیده محمدسعید مونسی و شایسته تقدیر سعید داوری و حسنیه اکبری کامران
در بخش چند رسانه ای اثر برگزیده الناز خاکزاد، مهرداد خداوردی‌زاده و فرزاد نریمان‌زاده
در بخش ویدیوی خبری اثر برگزیده مهین انتظار و شایسته تقدیر مهرداد کامرانی و وحید پوررضوی
در بخش موشن‌گرافی اثر برگزیده امیر اسرافیلی و شایسته تقدیر امیر اسماعیلی معرفی شدند.
انتهای پیام/
برگزیدگان جشنواره ابوذر معرفی شدند محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار