مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد:

توسعه اقامتگاه های بوم گردی با هدف توسعه متوازن گردشگری در آذربایجان شرقی

1398/08/16 - 15:49 - کد خبر: 5840 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به مزیت های طبیعی و گردشگری استان به ویژه ارسباران برای جذب گردشگر، از توسعه اقامتگاه های بوم گردی با هدف توسعه متوازن گردشگری در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، "مرتضی آبدار"، گفت: آذربایجان شرقی به ‌واسطه ظرفیت های مختلف گردشگری در اکثر شهرستان ها اعم از طبیعی و تاریخی، صنایع دستی، آب و هوای مطبوع و بسیاری دیگر، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است و در همین خصوص طی سال گذشته و امسال، توسعه زیرساختهای گردشگری با محوریت بوم گردی با رویکرد آشنایی گردشگران با فرهنگ و فولکلور منطقه، در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

آبدار با اشاره به جایگاه کلیبر و خداآفرین به عنوان اولین شهرستان ها از حیث بیشترین تعداد اقامتگاه بوم گردی گفت: با توجه به مزیت های طبیعی و گردشگری شمال شرق استان به ویژه ارسباران، این منطقه بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی را در استان داراست و بعد از آن به ترتیب شهرستان اسکو، ورزقان و مراغه، بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه تعداد اقامتگاه های بوم گردی دارای پروانه در استان 200 مورد می باشد، اظهار داشت: هم اکنون تعداد 16 مورد پروانه اقامتگاه بوم گردی توسط کمیته طبیعت گردی اداره کل در دست بررسی و مطالعه و 60 مورد درخواست احداث اقامتگاه بوم گردی به معاونت گردشگری واصل و در مرحله تشکیل و بررسی پرونده قرار دارد.

او گفت: تا کنون 6 مورد از اقامتگاه بوم گردی با معرفی به بانک های عامل از تسهیلات مالی برخوردار شده اند.

آبدار افزود: در حال حاضر  چهار پروژه بوم گردی در سه شهرستان کلیبر، بستان آباد و هریس در حال اجراست که با اتمام آن ها در مجموع 190 تخت اقامتی به ظرفیت تخت های بوم گردی اضافه خواهد شد.

وی در خاتمه گفت:  با توجه به ظرفیت موجود در حوزه بوم گردی استان و افزایش اقامتگاه های این حوزه، به منظور ارتقای کیفیت خدمات این مجموعه ها تا پایان سال جاری طبق ضوابط اعلامی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سامان دهی و درجه بندی و دوره های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان آنها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

توسعه اقامتگاه های بوم گردی با هدف توسعه متوازن گردشگری در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار