خبر/

دانشگاه محقق اردبیلی در منطقه سه آمایش آموزش عالی کشور اول شد

1400/11/13 - 12:49 - کد خبر: 58383 نسخه چاپی

نصر: رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه محقق اردبیلی از کسب رتبه اول منطقه سه آمایش آموزش عالی کشور توسط دانشگاه محقق اردبیلی در ثبت پیشنهاده خبرداد.

به گزارش نصر، حبیب شهبازی شیران روز چهارشنبه اظهارکرد: بنا بر اعلام پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران "ایرانداک"، دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت پیشنهاده در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مناطق آمایش آموزش عالی کشور معرفی شدند که دانشگاه محقق اردبیلی در منطقه سه آمایش آموزش عالی کشور با هزار و ۳۷ شمار ثبت پیشنهاده رتبه نخست را کسب کرد.
وی افزود: بر پایه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی همه دانشگاه‌­ها ، پژوهشگاه‌­ها و موسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور باید تمام‌ متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.
وی گفت: برای انجام این قانون ایرانداک "سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده" در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR راه‌اندازی شده که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ، ۴۵۸ مؤسسه با آن همکاری داشته و ۷۰ هزار پارسا و بیش از ۴۷ هزار پیشنهاده در آن ثبت شده است.
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌­رسانی دانشگاه محقق اردبیلی همچنین بیان کرد: در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ نیز دانشگاه محقق اردبیلی، رتبه نخست ثبت پیشنهاده را هم در منطقه سه آمایش آموزش عالی و هم در بین دانشگاه‌های کشور به دست آورده است.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 
انتهای پیام/
دانشگاه محقق اردبیلی در منطقه سه آمایش آموزش عالی کشور اول شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار