خبر/

ایجاد سه سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی/ تحصیل 600 دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد تبریز

1400/11/13 - 11:42 - کد خبر: 58377 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی از ایجاد ۳ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد.

به گزارش نصر، عزیز جوانپور امروز در گفت‌وگویی از ایجاد سرای نوآوری اجتماعی و راه‌اندازی سرای نوسازی صنعتی و قطعه‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و سرای نوآوری امنیت غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر خبر داد و اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی فراهم شده که تحولاتی در استان ایجاد خواهد کرد تا پاسخگوی مشکلات و معضلات در حوزه‌های مختلف باشد.
وی افزود: سراهای نوآوری تخصصی مانند سرای نوآوری اجتماعی واحد تبریز، سرای نوآوری فولاد واحد بناب، سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی واحد مراغه، سرای نوآوری رباتیک ایلخچی ایجاد شده است و مجوز سرای نوآوری نوسازی صنعتی و قطعه‌سازی در واحد تبریز و سرای نوآوری امنیت غذایی در واحد شبستر را اخذ کرده‌ایم.
جوانپور افزود: تمام واحدهای دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی به سمتی حرکت می‌کنند که در کنار فعالیت‌های آموزش و پژوهش، ماموریت‌گرا باشند. سند مأموریت‌گرایی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی بخش دوم خود را به پایان رسانده و وارد بخش سوم شده است. مطالعات علمی در خصوص توانمندی استان انجام می شود تا تبدیل به برنامه شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز یکی از پنج دانشگاه برتر کشور است و از لحاظ رتبه پژوهشی نیز جزو پنج ردیف اول در سامانه علم‌سنجی کشور هستیم و علاوه بر این جزو پنج دانشگاه کشور هستیم که هفت استاد را در بین دو درصد دانشمندان جهان اسلام داریم.
وی از تشکیل واحد پزشکی دانشگاه آزاد تبریز نیز خبر داد و متذکر شد: به این ترتیب ۲ هزار دانشجوی پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در این واحد مستقر هستند و واحد مرکزی دانشگاه آزاد تبریز نیز ۲۱ هزار دانشجو دارد و این در حالی است که ۵۱ هزار دانشجو در کل استان داریم و یک‌هزار و ۶۰۰ هیات علمی نیز در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با ما همکاری می‌کنند که ۵۵۰ نفر از این اساتید در واحد تبریز حضور دارند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش دانشجو در واحدهای دانشگاهی امسال جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ۲۰ درصد افزایش یافته است و هم اکنون ۲۱ هزار دانشجو در واحد تبریز مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/
ایجاد سه سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی/ تحصیل 600 دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد تبریز خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار