معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی؛

مدیران بانک‌ها با اتخاذ تمهیدات از وقفه در اجرای نهضت ملی مسکن جلوگیری کنند

1400/11/13 - 10:12 - کد خبر: 58366 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم همراهی بانک‌های عامل استان در اجرای نهضت ملی مسکن، گفت: مدیران بانک‌ها باید با اتخاذ تمهیدات لازم نگذارند پروژه‌ها به دلیل مسایل مالی با وقفه مواجه شود.

به گزارش نصر، جواد رحمتی در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی، افزود: برنامه ریزی لازم به منظور تامین زیرساخت های مورد نیاز و خدمات روبنایی سایت ها در این طرح با هماهنگی شورای مسکن انجام شود.
وی با اشاره به اینکه عمده متقاضیان ثبت نام کننده نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهرهای جدید سهند و شهریار است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم به منظور تسریع در پالایش  متقاضیان و شروع عملیات اجرایی پروژه انجام شود تا متقاضیان نیز بتوانند در اسرع وقت با تکمیل آورده خود، هرچه سریع تر صاحب مسکن مناسب شوند.
 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۶۹ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان، گفت: از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر مربوط شهر جدید شهریار، حدود ۳۹ هزار نفر مربوط به شهر جدید سهند و بقیه مربوط به سایر شهرهای استان است.
ابوالقاسم سلطانی، افزود: وزارت راه و شهرسازی در شهرهای کوچک زمین ندارد و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تعداد ثبت نامی‌ها معمولا ۲ رقمی و برخی موارد تک رقمی بوده و صلاح بر این است متقاضیان این شهرها از ساختمان‌های بنیاد مسکن استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه تبریز جزو شهرهایی است که ۳۵ درصد بافت فرسوده دارد، اظهار داشت: تلاش می شود در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حوزه بافت‌های فرسوده اعطای تسهیلات به سمت احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین و خودمالکین هدایت شود.
به گزارش ایرنا، این جلسه با محوریت بررسی آخرین اقدامات انجام و در خصوص طرح نهضت ملی مسکن و نحوه تسریع در اجرای پروژه ها برگزار شد.
انتهای پیام/
مدیران بانک‌ها با اتخاذ تمهیدات از وقفه در اجرای نهضت ملی مسکن جلوگیری کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار