رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی؛

جشن های انقلاب اسلامی تا 29 بهمن امسال ادامه می یابد 

1400/11/12 - 21:12 - کد خبر: 58351 نسخه چاپی

نصر: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: امسال، جشن های انقلاب اسلامی در استان تا 29 بهمن ادامه خواهد داشت. 

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: حوزه هنری استان همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های متعدد فرهنگی و هنری را اجرا می کند. 
وی افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته، با توجه به قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356، جشن های انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان تا پایان بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. 
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 20 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در استان برگزار می شود، تشریح کرد: حوزه هنری استان در حوزه شعر و داستان برنامه های مختلفی برگزار می کند که مهم ترین این برنامه ها، تولید و انتشار مجموعه داستان های تصویری «داستانک انقلاب»، برگزاری ویژه برنامه شعر «انقلاب سسی»، آیین تجلیل از نویسندگان مجموعه داستان «مجتبی نام همه مردان ماست» و فراخوان شعر سرود دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی است. 
وی افزود: با استفاده از اسناد موجود در کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» داستان های کوتاه انقلابی تولید و در فضای مجازی برگزار می شود. همچنین ویژه برنامه شعر «انقلاب سسی» با همکاری دانشگاه تبریز در فضای دانشگاهی برگزار می شود. 
بلاغی در بخش دیگر سخنان خود به برنامه های تجسمی حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز برنامه های متعددی از جمله تولید پوسترهای «پیشرفت انقلاب»، نمایشگاه مجازی پوسترهای «مقاومت و هنر انقلاب»، نمایشگاه مجازی آثار عکس حاج بهزاد پروین قدس و حضور در جشنواره ملی تجسمی چوار 65 است. 
وی در ادامه به تولید سلسله استوری موشن های «تبریز در انقلاب» اشاره کرد و گفت: این سلسله استوری موشن ها، با استفاده از اسناد موجود در کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» تولید شده و تا 29 بهمن ماه امسال در فضای مجازی منتشر می شود. همچنین گزارش مردمی با عنوان «خمینی آذربایجان» نیز تولید و منتشر می شود. 
رئیس حوزه هنری استان در ادامه افزود: 
برگزاری جشن های عاشیقی و گردهمایی بزرگ موسیقی و ادبیات عاشیقی با عنوان «انقلاب بایرامی» و همچنین تولید سرود دیدار مردم تبریز با مقام معظم رهبری با عنوان ولایت ۱۴۰۰ از جمله برنامه حوزه هنری استان است. 
وی همچنین ادامه داد: برگزاری نمایش صحنه ای هبوط و اجرای نمایش توسط هنرجویان دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد و برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب فیلمنامه «آراز» از دیگر برنامه های هنری این ارگان اجرایی است. 
بلاغی با اشاره به سایر برنامه های فرهنگی و هنری حوزه هنری استان اظهار کرد: برگزاری نشست پژوهشی ترورهای انقلابی با موضوع بررسی واقعه ترور در تاریخ معاصر، معرفی هنرمندان پیشکوست و انقلابی و چندین برنامه فرهنگی و هنری از جمله برنامه های اجرایی حوزه هنری استان است.
انتهای پیام/
جشن های انقلاب اسلامی تا 29 بهمن امسال ادامه می یابد  نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار