مقدماتی جام‌ جهانی فوتبال؛

شاگردان مهارنشدنی «اسکوچیچ»/ امارات حریف ایرانِ ۱۰ نفره نشد

1400/11/12 - 20:24 - کد خبر: 58350 نسخه چاپی

نصر: تیم ملی فوتبال ایران در دیدار خانگی مقابل امارات به برتری یک بر صفر دست یافت تا به عملکرد درخشان خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ ادامه دهد.

به گزارش نصر، این دیدار عصر سه‌شنبه در هفته هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و در گروه نخست قاره آسیا برگزار شد و تیم مهار نشدنی «دراگان اسکوچیچ» که پیش از این صعودش را قطعی کرده بود با تک گل «مهدی طارمی» به پیروزی رسید.
«احمد الکاف» داور عمانی با کمک دو هموطنش قضاوت این دیدار را برعهده داشت. بازی امروز در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد.
تیم ایران هفته گذشته با برتری مقابل عراق، صعودش را به جام جهانی قطر قطعی کرده بود اما امارات برای رسیدن به پلی‌آف نیاز مبرمی به کسب امتیاز داشت.
بازی با احتیاط از سوی تیم‌ها آغاز شد و پاس‌های اشتباه در میانه میدان موجب شد تا موقعیتی در دقایق نخست ایجاد نشود.
بتدریج تیم ایران بر روند بازی تسلط بیشتری پیدا کرد و با طراحی حملات از جناحین درپی رسیدن به دروازه میهمان بود. از سوی دیگر امارات ابتدا در تلاش برای بسته نگه داشتن دروازه خود بوده و در ضد حملات به حرکات «کایو» و «خلیل الحمادی» امید داشت.
در دقیقه ۲۵ «سعید عزت‌اللهی» با کارت زرد داور عمانی جریمه شد تا دیدار بعدی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی را از دست بدهد.
در دقیقه ۴۴ حملات شاگردان «دراگان اسکوچیچ» نتیجه داد و ارسال «علیرضا جهانبخش» با ضربه سر «علی قلی‌زاده» همراه شد اما توپ به تیرک دروازه امارات برخورد کرد و در برگشت «مهدی طارمی» موفق شد دروازه میهمان را گشوده و ایران را به گل برساند.
در نهایت تیم ایران در نیمه نخست به برتری یک بر صفر دست یافت.
در دقیقه ۴۸ «صادق محرمی» دومین کارت زرد خود را دریافت کرد و از زمین اخراج شد تا تیم کشورمان با ۱۰ نفر بازی را ادامه دهد. محرمی هم بازی بعدی تیم ایران مقابل کره را از دست داد.
پس از این اخراج؛ «سامان قدوس» جای خود را به «صالح حردانی» داد تا ایران تدافعی‌تر کار را دنبال کند.
در دقیقه ۵۸ بار دیگر جهانبخش موقعیت‌سازی کرد اما طارمی این بخت را ناباورانه از دست داد.
اماراتی‌ها که نیاز زیادی به امتیاز داشتند از یک بازیکن کمتر ایران استفاده کرده و با ارسال توپ‌های بلند درپی رسیدن به گل تساوی بودند.
با این حال تیم کشورمان به خوبی از گل زده محافظت کرد و حتی در ضد حملات موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به دست آمد.
در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به اتمام رسید تا تیم تحت هدایت اسکوچیچ به آمار تحسین‌برانگیز ۱۴ پیروزی و یک تساوی از ۱۵ بازی برسد.
دیدار بعدی ایران روز چهارم فروردین ماه برابر کره‌جنوبی برگزار می‌شود. کره میزبان این بازی است.
از گروه نخست آسیا، تیم‌های ایران و کره‌جنوبی صعود خود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کرده‌اند و سایر تیم‌ها برای رسیدن به پلی‌آف تلاش می‌کنند.
ترکیب ایران
امیر عابدزاده، صادق محرمی، میلاد محمدی(سیاوش یزدانی)، سعید عزت الهی(احمد نوراللهی)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس(صالح حردانی)، علی قلی زاده و امید نورافکن.
ترکیب امارات
علی خصیف، بندرالحبابی، محمد العطاس، ولید عباس، ‌ محمود خمیس، ماجد حسن، ‌ عبدالله رمضان، علی صالح(سباستین تاگلیبو)، طحون الزعابی، کایو کانیدو و خلیل الحمادی.
انتهای پیام/
شاگردان مهارنشدنی «اسکوچیچ»/ امارات حریف ایرانِ ۱۰ نفره نشد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار