معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

۸۲۱ کرونایی جدید در آذربایجان شرقی شناسایی شد

1400/11/12 - 13:22 - کد خبر: 58328 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با انجام یک هزار و ۵۱۲ آزمایش کرونا در استان نتیجه ۸۲۱ مورد مثبت گزارش شده است.

به گزارش نصر، حسین حقایی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تعداد کرونایی های شناسایی شده آذربایجان شرقی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۳ مورد افزایش یافته است که از مجموع ۸۲۱ مورد شناسایی شده جدید ۵۵ نفر بستری و یک نفر فوت شده است. 
وی ادامه داد: از آغاز همه گیری کرونا در آذربایجان شرقی تاکنون ۲۳۴ هزار و ۳۲۹ بیمار کرونایی شناسایی شده که از این تعداد هفت هزار و ۱۵۱ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش شده است.
حقایی با بیان اینکه ۸۸.۲۸ درصد جمعیت آذربایجان شرقی دُز اول و ۸۱.۳۶ درصد جمعیت دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، یادآوری کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۷۳۲هزار و ۵۸۰ نفر در آذربایجان شرقی، دُز اول و ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۹۹۸ نفر دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند که البته متاسفانه میزان دریافت نوبت سوم واکسیناسیون پایین است و مردم باید برای در امان ماندن از سویه اُمیکرون نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند. 
۳۴.۸۴ درصد جمعیت آذربایجان شرقی دُز سوم واکسن را دریافت کردند/ بیشتر شهرستان های آذربایجان شرقی زرد شدند  
وی همچنین تعداد افراد واکسینه شده با دُز سوم واکسن کرونا را در استان ۳۴.۸۴ درصد، معادل ۹۴۳ هزار و ۸۹۲ نفر اعلام و تاکید کرد: مردم باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند تا میزان فوتی و ابتلا در آذربایجان شرقی کاهش یابد. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد مبتلایان به اُمیکرون در آذربایجان شرقی را افزایشی دانست و گفت: تاکنون ۲۸۸ مورد ابتلا به این سویه در این استان شناسایی و از این تعداد پنج نفر فوت شده اند. 
حقایی درباره آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در آذربایجان شرقی نیز گفت: تنها چهار شهرستان هشترود، چاراویماق، ورزقان و خداآفرین در آذربایجان شرقی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و متاسفانه بقیه شهرستان های استان از جمله تبریز، مراغه، مرند و میانه در مدت کمتر از یک هفته در وضعیت زرد قرار گرفته اند. 
انتهای پیام/
۸۲۱ کرونایی جدید در آذربایجان شرقی شناسایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار