مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی؛

ماهانه بیش از یک میلیون تن کالا در آذربایجان‌غربی جابجا می‌شود

1400/11/12 - 12:19 - کد خبر: 58319 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به جابجایی ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن کالا طی ۱۰ ماه امسال گفت: طبق این آمار، ماهانه حدود یک میلیون و ۷۱ هزار تن کالا در استان توسط ناوگان باری حمل می شود.

به گزارش نصر، ارسلان شکری روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: میزان حمل کالا طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشته و اندکی افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در این مدت، ۷۳۸ هزار سفر توسط ناوگان باری آذربایجان غربی صورت گرفته و میزان بار متوسط حمل شده در هر سفر بیش از ۱۴.۵ تن بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: از کل کالاهای حمل شده طی سال جاری در استان،حدود سه میلیون تن شامل نزدیک به ۲۸ درصد کل کالاها مربوط به سیمان بوده است.
شکری بیان کرد: تعداد ناوگان باری فعال آذربایجان غربی تا پایان دی ماه امسال، ۳۲ هزار و ۲۷ دستگاه بوده که عمر متوسط آنها به نزدیک ۱۶ سال می رسد.
وی گفت: در این مدت نزدیک به ۲۷ هزار و ۲۱۱ راننده در بخش حمل و نقل باری مشغول به کار بوده اند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در حوزه حمل و نقل داخلی و بین المللی است و وجود مرزهای طولانی با ترکیه، عراق و نخجوان، موقعیت استان را در حوزه حمل و نقل بار ممتاز کرده است.
انتهای پیام/
ماهانه بیش از یک میلیون تن کالا در آذربایجان‌غربی جابجا می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار