خبر/

سمن‌های برتر آذربایجان‌شرقی در حوزه خدمات اجتماعی تجلیل شدند

1400/11/12 - 11:40 - کد خبر: 58312 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: «نگاه مهربانی»، «نوید همیاری»، «افق مهربانی» و «سفیران سلامت زندگی نو» به عنوان سمن‌های برتر در حوزه خدمات اجتماعی استان تجلیل شدند.

به گزارش نصر، امیر تقی زاده روز سه شنبه در گفتگویی افزود: فعالیت های سمن «نگاه مهربانی»در حوزه تسهیل گری ازدواج و همکاری با دفتر تسهیل گری مالازینال قابل تقدیر می باشد و همچنین از ۱۵ کودک بی سرپرست حمایت کرده و در زمینه ایجاد شغل برای مادران آنها اقدام کرده است. 
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کووید ۱۹، مردم با کمبود ماسک بهداشتی روبرو شده و به دنبال تهیه ماسک بودند و سمن «افق مهربانی» با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و تهیه پک های بهداشتی و همچنین اهدا به نیازمندان کار قابل تقدیری انجام داد.
تقی زاده اضافه کرد: از دیگر فعالیت های این سازمان مردم نهاد می توان به  ایجاد اردوی جهادی پزشکی در یکی از روستاهای اطراف تبریز، نذر قربانی ماهانه و کمک به نیازمندان اشاره کرد.
وی  با اشاره به اهم فعالیت های سازمان مردم نهاد «نوید همیاری» نیز عنوان کرد: همکاری تنگاتنگ با بیمارستان کودکان، حمایت از کودکان بیمار و مبتلا به سرطان، تامین هزینه های درمان آنها و اجرای برنامه های فرهنگی برای این کودکان در شرایط سخت کرونایی از فعالیت های مورد تمجید این سازمان مردم نهاد می باشد. 
تقی‌زاده همچنین اقدامات سمن «سفیران سلامت زندگی نو» در حوزه توانمند سازی معتادان و پیشگیری از اعتیاد را کاربردی و مفید قلمداد  و اظهار کرد: این سمن با حضور فعال در مناطق حاشیه نشین شهر، شناسایی و توانمندسازی این بیماران و معرفی آنها به مراکز ترک اعتیاد و همچنین حمایت از خانواده آنها موجب کاهش این آسیب اجتماعی خواهد شد.
وی با تقدیر و تشکر از همه سمن‌ها به خصوص این چهار سمن فعال اعلام کرد: ما در کنار همه سمن‌ها هستیم و تا جای ممکن از آنها حمایت خواهیم کرد.
در حال حاضر حدود ۲۸۳ سازمان مردم نهاد در آذربایحان شرقی فعالیت می کنند. 
انتهای پیام/
سمن‌های برتر آذربایجان‌شرقی در حوزه خدمات اجتماعی تجلیل شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار