خبر/

افزایش چهار برابری مراجعان کرونایی به مراکز درمانی استان اردبیل

1400/11/11 - 14:11 - کد خبر: 58263 نسخه چاپی

نصر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اعلام کرد: آمار مراجعان سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان اردبیل نسبت به اول بهمن ماه حدود چهار برابر افزایش یافته و شمار مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها نیز بیش از ۲ برابر شده است.

به گزارش نصر، علی محمدیان‌اردی روز دوشنبه در شانزدهمین جلسه کمیته دانشگاهی ایمن‌سازی کووید.۱۹ استان اردبیل گفت: این شواهد آماری نشان می دهد که شیوع سویه اومیکرون کرونا در سطح استان به شکل خطرناک و نگران کننده‌ای در حال افزایش است.
وی با اشاره به ارائه پیشنهاد اعمال محدودیت‌های جدید به ستاد کرونای استان اردبیل در پی شدت گرفتن شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در استان بیان کرد: ستاد ملی کرونا، تصمیم‌گیری درباره محدودیت‌های کرونایی را به ستادهای استانی واگذار کرده و بر این اساس، تصمیمات جدید در ستاد استان اتخاذ و اعلام خواهد شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان افزود: بر اساس پیشنهاد ارائه شده، در زمینه فعالیت مدارس ابتدایی، مهدکودک‌ها و برگزاری تجمعاتی از قبیل کنسرت و هر گونه مراسم عمومی و نیز فعالیت مراکز خدمات رسان از قبیل استخرها، تالارها، غذاخوری‌ها با حداقل ظرفیت محدودیت‌های جدید اعمال خواهد شد.
وی اضافه کرد: پس از تصویب پیشنهادها در ستاد استانی مدیریت کرونا، موارد به صورت دسته بندی شده و روشن برای اطلاع عموم مردم اعلام خواهد شد.
دکتر محمدیان‌اردی بر ضرورت گندزدایی سطوح و پوست برای مقابله با سویه اومیکرون ویروس کرونا تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به ماندگاری به نسبت زیاد اومیکرون در سطوح، اقدامات لازم در این خصوص باید انجام شود.
وی در ادامه وضعیت کنونی واکسیناسیون علیه کرونا در استان اردبیل را رضایت‌بخش خواند و گفت: براساس آخرین رده بندی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با پوشش ۹۴ درصدی واکسیناسیون نوبت اول در رتبه دوم و در زمینه واکسیناسیون نوبت دوم با پوشش ۸۵ درصدی، در رتبه سوم کشوری قرار دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با ابراز نگرانی از کاهش استقبال مردم از تزریق واکسن در استان اظهار کرد: هنوز بیش از ۹۵ هزار نفر جهت تزریق نوبت دوم واکسن و بیش از ۳۶۰ هزار نفر نیز برای تزریق نوبت سوم واکسن مراجعه نکرده‌اند.
به گزارش ایرنا، در ادامه روند صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل، مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در این استان طی شبانه روز گذشته سه رقمی شده و به ۱۰۴ نفر افزایش یافته که ۳۰ نفر بیشتر از آمار هفته گذشته است.
در پی افزایش شمار مبتلایان، از سه روز پیش شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، بیله‌سوار، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نیر و خلخال در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.
از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۹۵۷ هزار و ۲۰۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.
تاکنون ۹۱۶ هزار ۱۵۹ دُز واکسن نوبت اول با ۹۲ درصد پوشش و ۸۰۷ هزار و ۷۷۷ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۲ درصد در استان اردبیل تزریق شده است.
همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تاکنون برای ۲۳۳ هزار و ۲۶۸ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در این استان، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و پوشش دُز سوم در این استان به ۲۳ درصد رسیده است.
به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
افزایش چهار برابری مراجعان کرونایی به مراکز درمانی استان اردبیل خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار