برای اولین بار در کشور/

اجرای طرح مهر فناوری در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی آغاز شد

1400/11/10 - 23:18 - کد خبر: 58215 نسخه چاپی

نصر: برای اولین بار در کشور اجرای طرحی به نام مهر فناوری با هدف توسعه خلاقیت و نوآوری در میان دانش آموزان، در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش نصر، آشنایی دانش آموزان و والدین آن‌ها با حمایت‌ها و خدمات پارک علم و فناوری در حوزه خلاقیت و نوآوری یکی دیگر از اهداف طرح مهر فناوری می‌باشد و به دنبال نهادینه‌سازی فرهنگ کارآفرینی در جامعه است.
در بخش دانش‌آموزی، دانش آموزان در سه سطح برنزی، نقره‌ای و طلایی عضو پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی می‌شوند.
در این طرح، دانش آموزان در ابتدا عضویت برنزی مهر فناوری را دریافت می‌کنند و بعد از ارائه و پذیرش اولین ایده به عضویت نقره‌ای ارتقا می‌یابند و در صورت اجرای ایده یا طرح خود، عضویت طلایی طرح مهر فناوری را کسب کرده و از حمایت مالی و معنوی پارک علم و فناوری بهره‌مند خواهند شد.
برای اعضای برنزی مهر فناوری خدمات و برنامه‌های اطلاع‌رسانی دوره‌های آموزشی، شرکت در رویدادها و استارتاپ‌های پارک، شرکت در دوره‌های آموزشی به‌صورت رایگان با موضوع مفاهیم مرتبط با فناوری ازجمله خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی، آموزش کار گروهی در بین دانش‌آموزان از طریق ایجاد گروه‌های فناوری، شناسایی و پرورش ایده‌های نوآورانه و فناورانه دانش آموزان، بازدید دانش آموزان از پارک، برگزاری مسابقات دانش‌آموزی و شرکت به‌صورت رایگان، شرکت در برنامه‌های بازدید از صنایع، مشارکت در اجرای برنامه‌های پارک و فراگیری کار گروهی و شرکت رایگان در عصرانه‌های فناوری پارک و ضیافت‌ها در نظر گرفته‌شده است.
برای اعضای نقره‌ای مهر فناوری هم استفاده رایگان از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پارک، ثبت اختراع یا ایده با کمک پارک، برگزاری دوره‌های آموزشی دانش‌های نوین در زمینه‌های اخترفیزیک، الکترونیک، رباتیک، فضای آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی با تجهیزات مناسب اختصاص خواهد یافت.
امکان نمایش محصول یا اختراع در پاویون پارک در نمایشگاه‌های مختلف به‌صورت رایگان، پرداخت هزینه خرید کتب مرتبط با کارآفرینی، خلاقیت، پرورش ایده، ارائه تسهیلات بلاعوض تا سقف ۳۰ میلیون ریال برای تبدیل ایده به محصول اولیه، حمایت از تشکیل تیم‌های دانش‌آموزی نوآور به‌منظور ساخت محصولات فناورانه، تسهیلات بلاعوض برای ساخت ربات و شرکت در مسابقات، شرایط ویژه اعطایی برای اعضای طلایی مهر فناوری خواهد بود.
بخش دوم طرح مهر فناوری در ارتباط با بدنه دانشگاه‌ها از طریق انجمن‌های علمی دانشجویی است که بر این اساس انجمن‌های علمی به بازوی اجرایی پارک در دانشگاه‌ها تبدیل‌شده و وظیفه ارتقا توانایی دانشجویان در خلاقیت، کارگروهی و راه‌اندازی استارتاپ‌ها را بر عهده خواهند داشت.
هدف پارک آذربایجان شرقی از اجرای این طرح تقویت ارتباط پارک با بدنه دانشجویی دانشگاه است. راه‌اندازی ایستگاه‌های کتاب در گردش در دانشگاه‌ها و مدارس بخش دیگر طرح مهر فناوری است که در اولین مرحله اجرای این طرح ۲۵۰ عنوان کتاب با موضوع کارآفرینی، نوآوری و کسب‌وکار از طرف پارک خریداری و در ایستگاه‌هایی در دانشگاه‌ها قرار داده شد تا دانشجویان بعد از مطالعه، آن را امضا کرده و در ایستگاه مربوطه قرار دهند تا بقیه دانشجویان هم استفاده کنند.
انتهای پیام/
 اجرای طرح مهر فناوری در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی آغاز شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار