نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد:

لزوم زمینه سازی شعرای اهل بیت برای وحدت اسلامی

1400/11/10 - 21:01 - کد خبر: 58210 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مداحان و شعرای اهل بیت باید حامل معارف و اخلاقیات جامعه باشند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار جمعی از شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان و ترکیه و شمال عراق شرکت کننده در کنگره پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان با تشریح وظایف مهم شعرا و مداحان اهل بیت (ع) افزود: شعرا باید در اشعار خود و مداحان در مداحی ها مستحکم ترین و منطقی ترین محتوا را برگزیده و ترویج دهند.
امام جمعه تبریز انتقال نشاط اجتماعی و شادابی را در اشعار و مداحی ها برای مستمعین ضروری دانست و گفت: مداحی تنها ذکر مصیبت ائمه اطهار نیست بلکه باید در ایام شادی و ولادت ها با اشعار نغز و بدیع همه آحاد جامعه بویژه جوانان را نسبت به سیره و سنن ائمه و اولیا الهی آشنا کرد.
 وی با تاکید بر پرهیز از تقلید غلط و استفاده از آهنگ های غربی، استفاده از آهنگ های اثرگذار و بدیع را مهم خواند و افزود: مداحان و شعرای اهل بیت ع با انتخاب اشعار مناسب و زیبا بر ماندگار کردن آثار اهتمام جدی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: مداحان و شعرای اهل بیت باید با پرهیز از تعصبات مذهبی مذموم ، زمینه وحدت و همدلی و انسجام اسلامی را در جوامع فراهم کنند.
در ابتدای این مراسم تنی چند از شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان، ترکیه و شمال عراق شرکت کننده در کنگره پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان اشعار خود را قرائت کردند.
انتهای پیام/
لزوم زمینه سازی شعرای اهل بیت برای وحدت اسلامی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار