رییس کمیسیون تحقیق، نظارت، ارزیابی و حقوقی گزارش داد:

سهم قطار شهری تبریز به شیراز رفت / دولت نیازی به حمایت از قطارشهری تبریز نمی‌بیند

1400/11/10 - 10:16 - کد خبر: 58173 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون تحقیق، نظارت، ارزیابی و حقوقی گفت: در فاز اول سهم قطار با کم کاری مدیران وقت کاهش یافت، این در حالی است که 36 قطار متعلق به تبریز است و از 63 قطار شهری کشور سهم قطارهای شیراز به 11 مورد رسید و از سهم تبریز کم شد!

به گزارش نصر، "روح اله دهقان نژاد" در چهل و نهمین جلسه شورای شهر گفت: گزارشی از 6 ماهه کمیسیون عرض خواهم کرد که قبل از آن در چند روز اخیر مسائلی پیش آمده است و در این رابطه تماس هایی داشته ام تنها بخاطر کلمه دانشگاه آزاد!
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کشور سهم اساسی در بنیادهای علمی کشور دارد و در بدو تشکیل نیاز مملکت بود.
وی با اشاره به پرونده عدم بکارگیری دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: بحثی که مطرح شده است هیچ صحبتی با دانشگاه آزاد ندارد و موضوع طبق قانون به حق مطرح شده است و جواب استعلام تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به گزارش شش ماهه کمیسیون گفت: مباحثی که در این کمیسیون انجام می‌شود، در روند صحبت ها احتیاط می‌شود چرا که نام اشخاص و سازمان ها نیز در آن آورده می شود و به همین دلیل محتوی جلسات خبری نمی‌شود، تعداد جلسات 20 مورد و 63 مورد تاکنون بحث شده است.
عضو شورای شهر تبریز گفت: نامه هایی که به کمیسیون می آیند از بدو ورود مطرح می شود.
وی ادامه داد: کمیته کارشناسی هر هفته بررسی می‌شود که محیطی کاملا جدی و محکم است، ویژگی که در کمیسیون یا کمیته وجود دارد این است که مسائل در حضور خود شخص طرح کننده بحث و مطرح می‌شود.
وی اضافه کرد: در حوزه های مختلف نامه هایی در کمیسیون آمده است؛ گزارش گیری از موضوعات نیمه کاره دوره گذشته، بررسی معاونت برنامه ریزی و سازمان فناوری از نحوه اجرای سامانه شفافیت، بازدید از سازمان مترو و پروژه های در حال اجرا، پیگیری سامانه حقوق امور قراردادها که بیشتر قراردادها بطور صحیح منعقد نشده بودند، بررسی موضوع مشارکتی مجتمع ورزشی شهرداری منطقه 5، تصمیم گیری و تهیه پیشنهاد در خصوص نیروهای سال 1400 که در این رابطه طرح انسداد موقت نیروی جدید و ساماندهی آنها و جذب نیروی انسانی متخصص و رویه جذب بر اساس تخصص صورت گیرد.
دهقان‌نژاد ادامه داد: بررسی روند سامانه بند 20 ماده 55، بررسی طرح سوت زنی فساد که با نام دیگری تصویب شد، بررسی پرونده هایی که از دهه 70 مانده بود و بررسی نشده بودند، وضعیت پیمانکاران فضای سبز، تابلو های تبلیغاتی و نحوه واگذاری، 92 مورد پرونده از درخواست های مردمی در کمیته بررسی شده است، بررسی موضوع شهرک مبلمان و خودرو، بررسی پرونده های شکایت اهالی منظریه، یاغچیان مورد بررسی قرار گرفته است، برگزاری جلسات متعدد برای آتش نشان ها و پیگیری مشکلات آنها، تصویب جمع آوری مشاغل خطر آفرین از واحد های تجاری که در واحد های مسکونی واقع گردید است.
وی در ادامه خبر رفتن سهم قطار شهری تبریز به شیراز را تایید کرد و گفت: در فاز اول سهم قطار با کم کاری مدیران وقت کاهش یافت، این در حالی است که 36 قطار متعلق به تبریز است و از 63 قطار شهری کشور سهم قطار های شیراز به 11 مورد رسید و از سهم تبریز کم شد!
وی افزود: مترو کلانشهرهای دیگر کشور تکمیل شده و دولت نیازی به حمایت از قطارشهری تبریز نمی‌بیند، شهرداری تبریز و ما باید به فکر تکمیل قطارشهری باشیم.
وی در رابطه با برخی اقداماتی در یک نهاد انقلابی صورت می گیرد مطرح کرد: روزی خواهد رسید که من هم جلو وایت برد ایستاده و کسانی که در نهادی که منتسب به انقلاب است و اسم هایی را می‌نویسند و بر علیه آن ها کار می‌کنند را به همان شکل از همین جلسه علنی اعلام خواهم کرد.
وی تاکید کرد: از بدو شروع شورا ما می‌خواهیم به مردم گزارش بدهیم که سرمایه ای که زیر زمین تبریز خوابیده است در چه وضعیتی قرار دارد.
عضو شورای شهر تبریز گفت: کسانی که در قطار شهری کار می‌کنند من را مانع می دانند و می‌گویند اگر شما مانع نباشید به ما هم کت و شلوار و آجیل می دهند! در حالی که ریالی از استانداری نمی آید و تمام هزینه ها را شهرداری می دهد، شاید مدیری کت و شلوار می دهد اما مدیری ابن کار را نمی‌کند که باید همسان سازی کنیم!
وی در پایان گفت: پل برای خیابان ارتش به حق بود یا حق اهالی کرکج که برای عبور و مرور باید از سه راهی اهر رد می شدند؟
در نهایت اعضای شورای شهر با انحلال شرکت بهره برداری قطار شهری موافقت کردند.
انتهای پیام/
سهم قطار شهری تبریز به شیراز رفت / دولت نیازی به حمایت از قطارشهری تبریز نمی‌بیند محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  سالار   2 سالها پیش  

شما چیزی از این متن فهمیدید؟
فعل و فاعل معلوم نیست اول و آخر جملات هم مشخص نیست لطفا یکی ترجمه کنه
پژوهشیار