جوابیه/

واکنش گمرک تبریز به ویدئوی ارسالی مخاطب نصر

1400/11/09 - 20:26 - کد خبر: 58154 نسخه چاپی

نصر: روابط عمومی گمرک تبریز به انتشار ویدئوی ارسالی مخاطبان نصر در خصوص اعتصاب ترخیص کاران در این گمرک واکنش نشان داد.

به گزارش نصر، در این جوابیه آمده است: مدیر محترم پایگاه خبری تحلیلی نصر

با عنایت به انتشار فیلمی با مضمون اعتصاب ترخیص کاران گمرک تبریز در تاریخ 9/11/1400 در صفحه اینستاگرامی آن رسانه محترم، ضمن قدردانی از پایگاه خبری تحلیلی نصر در راستای اجرای تعهد، شفاف سازی  و اطلاع رسانی بموقع و موثر، توضیحات حوزه نظارت گمرکات آذربایجان شرقی مراتب جهت اطلاع و اصلاح گزارش تصویری و درج و نشر پاسخ در آن پایگاه خبری تحلیلی ارسال می گردد:
1- با عنایت به اصلاحیه تبصره 4 موضوع مصوبه 49751/ت55549 ه مورخ 21/4/1397 هیأت محترم وزیران، (( دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای واردات را ندارند در صورت احراز واگذاری کارت، اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی و تعاون ایران و وزارت صنعت ، معدن و تجارت می توانند نسبت به تعلیق و یا ابطال کارت اقدام نمایند)).
2- به استناد مصوبه شماره 130722 مورخ 4/10/1397 هیأت محترم وزیران، (( سقف ارزشی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی بر اساس رتبه بندی اعتباری سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری تعیین می شود. در صورت عدم امکان رتبه بندی این سقف در سال اول پانصد هزار(500000) دلار خواهد بود. سقف ارزشی واردات در زمان ثبت سفارش اعمال خواهد شد)).
3- وفق مفاد تصویب نامه شماره 55915/ت 57887 ه هیأت محترم وزیران، (( سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی برای سال اول ، پانصد هزار(500000) دلار و برای سال دوم، دو میلیون(2000000) دلار تعیین می شود . واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری از سقف ارزش کالای صادراتی مستثنی می باشند)).
4- یکی از اقدامات مهم  و اساسی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، اجرای سامانه های برخط جهت تسریع فرآیند تشریفات گمرکی و حذف مکاتبات زائد فیزیکی می باشدکه بر همین اساس ، امکان اظهار از راه دور از سال 1394 میسر گردیده و نیاز به مراجعه حضوری خدمت گیرندگان به گمرک نمی باشد .فلذا موضوع  مورد اشاره شهروند محترم مبین این امر است.
5- متعاقب انتشار تصاویر صدر الاشاره در آن پایگاه محترم خبری ، مراتب به قید فوریت بررسی گردید که موضوع اعتصاب و اعتراض صاحبان کالا و حق العملکاران موضوعیت نداشته و ستاد نظارت گمرکات استان در صورت ارائه مستندات آمادگی لازم به منظور پاسخگویی مناسب را دارد.
شایان ذکراست مصوبات یاد شده درشرایط کنونی کشور در راستای تضمین بازگشت ارز حاصل از صادرات و پایش کارت های بازرگانی اجاره ای مصوب  و جهت اجرا به گمرکات ابلاغ شده است.
انتهای پیام/
واکنش گمرک تبریز به ویدئوی ارسالی مخاطب نصر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 4 نظر

  ترخیص کار   2 سالها پیش  

با سلام این بخشنامه هایی که گمرک اشاره کردن ما هم کامل می‌دانیم ولی اعتراض اینه که چرا فقط گمرک تبریز اجرا میکنه ودر سایر گمرکات اجرا نمیشه ودر ضمن در جواب بند ۴ جوابیه گمرک عرض کنم بقول خودشون چند سال تشریفات گمرکی از راه دور پس چرا مدیران آن گمرک به هر عنوان صاحب کارت راچه تاجر چه کارخانه باشه اصرار دارن باید هنگام انجام تشریفات در گمرک حضور داشته باشند در این مورد جوابگو باشند

  پرویز راشدی   2 سالها پیش  

با سلام
اول از همه بگم من در گمرک نماینده چند شرکت و نماینده حق العمل کار هستم تاکید میکنم که این یک اعتراض از طرف ما بوده که به غلط در فیلم ارسالی به مجموعه خبری نصر اعتصاب از طرف همکاران یا رانندگان ملفوظ شده
مشکل ما با گمرک تبریز یا با حراست گمرک تبریز نیست و قبلا هم نبوده چون در جلساتی که خانم اورنگی اجازه دادن ما در کنارشون باشیم و درد و دلی بکنیم متوجه شدیم که گمرک تبریز در این موضوع دخیل نیست مشکلمون اینه که این بخشنامه فقط و فقط در تبریز اجرا میشه
چون در تبریز اجرا میشه و در جاهای دیگه اجرا نمیشه تاجر یا مشتری یا صاحب کالا که طرف حساب ما در سالهای اخیر بوده و بنده و دوستان زحمت زیادی جهت جلب این مشتری و رضایت ایشون کشیدم با جملاتی مثل تو تبریز کارت نداریم . تو تبریز کارت گرونه. به تبریز کارت نمیدن . و مهم تر از همه تو تبریز کارت بازرگانی سقف داره و نمیشه اظهار کشید مواجه میشه و در اولین لحظه به فکر تغییر گمرک میفته و در عرض چند ساعت کارش راحتتر کم هزینه تر و سریعتر انجام میشه . اما نه به وسیله بنده . بلکه بوسیله ترخیص کار مرزی یا هر گمرک دیگه.
این مشکل ماست لطفا یا در همه ایران این بخشنامه پیاده بشه و یکسان سازی بشه تا صاحب کالا به فکر کارت بازرگانی کارخونه یا شرکت بیفته یا اگر این بخشنامه خوب نیست برا کشور که همه جا اجرا نمیشه حذفش کنید تا ماهم مثل اونا کار کنیم. لخدا گمرک تبریز حتی نیم درصد صادرات کل ایران رو نمیزنه که فقط به ما بخشنامه تحمیل بشه لطفا مثبت تر نگاه کنین لطفا به حاشیه نروید چون بنده جهت معاش خانواده به کسب درامد نیاز دارم نه وعده هایی که چندین سال طول میکه عملی بشه.

  ترخیص کاران گمرک تبریز   2 سالها پیش  

با سلام چرا بخشنامه ها باید در در گمرک تبریز اجرا شود ودر گمرکات دیگر اجرا نمیشود

  ترخیص کار   2 سالها پیش  

نظر بنده اینه که چرا بخشنامه ها در کل گمرکات ایران اجرا نمیشه ولی گمرک تبریز خودش رو موظف میدونه تمام بخشنامه ها رو که هیچ کدوم رو ترخیص کاران ندیدند اجرا کنه
پژوهشیار