مدیرکل راه و شهرسازی استان:

بیش از ۱۶۵ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی ثبت نام کرده اند

1400/11/09 - 16:06 - کد خبر: 58138 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱۶۵ هزار متقاضی از این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ‌حدود ۱۱ هزار مورد از این ثبت نام ها مربوط به مجردین ۲۳ الی ۴۵ سال است.

به گزارش نصر، ابوالقاسم سلطانی روز شنبه، ۹ بهمن‌ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی از تبریز هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در کلانشهرها موضوع احداث نداریم، ساخت مسکن در دو شهر سهند و شهریار انجام خواهد شد و در سایر شهرها نیز براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و با فرض اینکه ۴۰ درصد ثبت نام کنندگان حائز شرایط باشند، تامین زمین انجام شده که تاکنون این میزان  ۷۰ الی ۸۰ درصد بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ارتباط با شهرهای کوچک نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی در شهرهای کوچک زمین ندارد و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تعداد ثبت نامی‌ها معمولا دو رقمی و گاهی تک رقمی است و صلاح در این بود که متقاضیان این شهرها از ساختمان‌های بنیاد مسکن استفاده کنند.
سلطانی با اشاره به اینکه تبریز جزو شهرهایی است که ۳۵ درصد بافت فرسوده دارد، خاطر نشان کرد: تلاش خواهد شد در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حوزه‌ی بافت‌های فرسوده تسهیلات به سمت احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین و خود مالکین هدایت شود.
انتهای پیام/
 بیش از ۱۶۵ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی ثبت نام کرده اند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار