با حضور مسئولان شهری و استانی؛

دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز برگزار شد

1400/11/08 - 11:54 - کد خبر: 58078 نسخه چاپی

نصر: با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز، رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه کفاشان کلانشهر تبریز، رئیس انجمن کفش تبریز، جمعی از تولیدکنندگان و فروشندگان کفش تبریز و خبرنگاران استان آذربایجان شرقی دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز و رونمایی از کارت پستال ماندگاران کفش تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، عین اله حسین زاده دبیر دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز در ابتدای این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره استادکاران تازه درگذشته گفت: صنعت کفش تبریز در سایه تلاش و کوشش استادکاران مجرب به این جایگاه رسیده است و این همایش با هدف ارج نهادن به تلاش های پیشکسوتان گرانقدر صنعت کفش تبریز با حمایت اتحادیه کفاشان تبریز و انجمن کفش تبریز و با مشارکت خانه کارگر تشکیلات تبریز و شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز و تعدادی از تولیدکنندگان و فعالان این صنعت به عنوان حامی مادی و معنوب برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این همایش از « دومین کارت پستال صنعت کفش تبریز به نام ماندگاران کفش تبریز 2 » نیز رونمایی کردیم؛ افزود: نهادینه کردن سنت حسنه تجلیل و ارزشگذاری به موسپیدان صنعت کفش تبریز و همچنین معرفی کفش دست دوز تمام چرم تبریز و تشویق جوانان به این شغل هنری از  اهداف عمده این همایش می باشد.


 
دبیر دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز، با اشاره به اینکه با برگزاری این همایش تابوشکنی کردیم تصریح کرد: با این همایش خواستیم نشان بدهیم که قدردان زحمات پیشکسوتان و بزرگان صنعت در زمانی که در قید حیات هستن، هستیم.
حسین زاده با تاکید بر اینکه این همایش قطع یقین در معرفی پتانسیل ها و توانمندیهای استادکاران توانمند صنعت کفش  تبریز نقش بسزایی خواهد داشت، بیان داشت: این دوره علاوه بر استادکاران موسپید کفش دست دوز تمام چرم از پیشکسوتان بخش فروش، مواد اولیه و کفش صنعتی نیز تجلیل به عمل آمد.
حسین زاده در خاتمه با تشکر از حامیان مالی و مشارکت کنندگان در این همایش، گفت: امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی بتوانیم ضمن معرفی بیشتر صنعت کفش تبریز به ایران و جهان، در ایجاد ارتباط این صنعت با اقشار مختلف جامعه و بخش دولتی و خصوصی در راستای توسعه این صنعت موفق عمل نمائیم.

 اقدامی ارزشمند در جهت تقدیر از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز
 مهدی آقانژاد رئیس انجمن کفش تبریز نیز در این همایش با تشکر از دبیرخانه اجرایی این همایش گفت: امروز مفتخریم که در دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز در خدمت شما عزیزان باشیم که این برنامه بسیار خوب و ارزشمند با همکاری اتحادیه کفاشان تبریز، انجمن کفش تبریز و با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز و خانه کارگر تبریز برگزار می شود و یک حرکت ارزشمند در جهت تجلیل و ارج نهادن به پیشکسوتان به عنوان سرمایه های گرانقدر صنعت کفش تبریز می باشد که به نوبه خودم از دبیرخانه ستاد اجرایی این همایش به ویژه جناب آقای عین اله حسین زاده کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.


 
وی افزود: انجمن کفش تبریز در دوره جدید خود از این چنین همایش ها و برنامه های ارزشمند حمایت می نماید و برگزاری قوی نمایشگاه بین المللی کیف و کفش و چرم و صنایع وابسته تبریز و همایش ملی کفش جزو اولویت ها و برنامه های اساسی است و همچنین پیگیری مسائل و مشکلات صنعت کفش و تدوین برنامه هایی برای کسب بازارهای جدید و معرفی بیشتر برند کفش تبریز و در نهایت توجه ویژه به امر صادرات از دیگر برنامه های انجمن در دوره جدید می باشند.
رئیس انجمن کفش تبریز در پایان گفت:  برای همه پیشکسوتان که دیگر بین ما نیستن رحمت الهی و برای همه پیشکسوتانی که امروز مورد تجلیل قرار می گیرنند هم آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر دارم.


صنعت کفش تبریز جزو مشاغل پر رونق شهر تبریز است
این گزارش حاکی است؛  کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز در این همایش، گفت:  نباید فراموش کرد که صنعت کفش جز صنایع مادر این شهر است و باید تمام مسئولین شهری و استانی از این حرفه و صنعت به ویژه از کارگران و کارآفرینان حمایت کنند.
وی افزود: حدود ۴۰ درصد کفش ایران در تبریز تولید می‌شود و کفش و چرم تبریز از پیشینه غنی و آوازهای بلند برخوردار است، در حال حاضر تولیدکنندگان به نامی در شهر تبریز اقدام به تولید کفش تمام چرم می کند که نام و آوازه جهانی برای خود و تبریز به ارمغان آورده اند.
صادق زاده با بیان این مطلب که در شهر تبریز بیش از ۲۷۰۰ واحد دارای پروانه کسب و صنعت کفش فعالیت می‌کنند و بیش از ۴۷ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم با این صنعت در ارتباط هستند وی ادامه داد در این همایش در بهمن ماه سال جاری از ۱۲ نفر از پیشکسوتان این صنعت که در این راه عمر  خود را سپری کرده اند تجلیل خواهد شد.


 
صادق زاده در پایان از تلاش های ارزنده ریاست و هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان کفش چرم تبریز در جهت حفظ کرامت انسانی کارگران صنعت کفش تقدیر و تشکر کرد و گفت: برگزاری این همایش در این شهر حرکتی مبارک در جهت ارزش گذاری به کار آفرینان و کارگران صنعت کفش می باشد که تلاش خواهیم کرد همزمان با هفته کارگر سال ۱۴۰۱ از کارگران استادکار و ماهر هم به نحو مطلوب تجلیل کنیم.

پیشکسوتان گوهرهای ناب هر صنعت هستند
صمد گل محمدی مدیر عامل شرکت کفش شمس نیز در این همایش با اعلام مطلب فوق گفت‌: امروز در یک همایش بسیار ارزشمند که سخن از پیشکسوت و تلاشگران صنعت کفش می باشد،  به نوبه خودم از برگزارکنندگان این همایش کمال تشکر دارم.
وی افزود: حقیقتا پیشکسوتان گوهرهای ناب هر صنعت بوده و در سایه تلاش های آن عزیزان هر صنعتی پیشرفت کرده است و اگر صنعت کفش تبریز به جایگاه خوبی در سطح کشور و منطقه رسیده است به همت استادکاران مجرب این صنعت می باشد و در همین راستا گروه تولیدی کفش شمس در عمل به مسئولیت اجتماعی خود از برگزاری این همایش حمایت کرده است.
مدیر عامل شرکت کفش شمس، تصریح کرد: در خصوص تولیدی کفش شمس هم باید خدمت حضار گرامی عرض کنم،  این تولیدی تولید کننده انواع کفش مردانه در تبریز، فعالیت کرده  و همواره در طول سالهای فعالیت خود، درصدد رشد و ارتقای جایگاه خود، با اتکال به کیفیت محصولات خود بوده است.
وی افرود: تنوع مدل و رنگ محصول، از بارزترین ویژگی‌های این مجموعه می‌باشد که همواره با ذائقه و سلیقه مشتریان همسو بوده است.
گل محمدی، اضافه کرد: کفش شمس دو سال پیش با افزایش ظرفیت تولید از یک کارگاه کوچک به یک کارخانه بزرگ صنعتی انتقال یافته است و با جذب نیروهای مجرب و متخصص در جهت تولید کفش های باکیفیت و درجه یک مشتری پسند تلاش می کند و الحمدالله توانسته ایم به اکثریت شهرهای کشور کفش عرضه نماییم و صادراتی هم داشته ایم. در حال حاضر بیش از 100 نفر در کارخانه مشغول فعالیت می باشند و به صورت غیرمسقیم هم شاید برای بیش از 100 اشتغال زایی کرده ایم.
وی در خاتمه گفت: تمام تلاش بنده و پرسنل تولید کفش های باکیفیت و مشتری پسند برای معرفی توانمندیهای صنعت کفش تبریز می باشد که امیدواریم بتوانیم در این مسیر با توکل به خداوند منان موفق و موید باشیم.
در ادامه این همایش اکبر رحیمی نامی از موسسین گروه نامی هم پیرامون فعالیتهای گروه مطالبی بیان نموده و سپس از کارت پستال ماندگاران کفش تبریز رونمایی گردید.
در پایان با اهدای تندیس و لوح تقدیر و شال بند پیشکسوت از 26 پیشکسوت صنعت کفش تبریز تجلیل آمده و همچنین با اهدای لوح تقدیر و تندیس از حامیان مادی و معنوی و عوامل اجرایی این همایش تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
 دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز برگزار شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار