مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

جریمه پنج برابری دستمزد روزانه کارگر ایرانی، به ازای یک روز اشتغال غیر مجاز تبعه خارجی

1400/11/06 - 14:30 - کد خبر: 57988 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: کارفرمایانی که به صورت غیرمجاز اقدام به استفاده از خدمات اتباع خارجی نمایند، به استناد ماده ۱۸۱ قانون کار و بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم مقررات مالی دولت به ازای یک روز اشتغال غیر مجاز تبعه، پنج برابر دستمزد روزانه کارگر ایرانی جریمه و در صورت تکرار به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

به گزارش نصر، حسین فتحی اظهار کرد: طرح «گشت مشترک بازرسی از کارگاه‌ها» مبتنی بر رویکرد دولت سیزدهم و ارتباط مستقیم و چهره به چهره مدیران با مردم و در راستای سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص نظارت میدانی امور، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و تسهیلگری به‌صورت همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح مطالبه‌ی مردم و در راستای مسئولیت و تکالیف دولت در صیانت از نیروی کار ایرانی و تعادل در بازار اشتغال کشور است، گفت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های ممنوعه برای حضور و اشتغال اتباع افغانستان است و اکثر اتباع خارجی حاضر در قالب سرمایه‌گذاران خارجی،‌ مهندسان و نصّابان ماشین آلات در راستای توسعه‌ی خط تولید و اشتغالزایی پایدار می‌باشند.
فتحی خاطرنشان کرد: باتوجه به ماده ۱۲۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، اتباع خارجی نمی‌توانند در ایران مشغول به‌کار شوند مگر آنکه اولاً دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیاً مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط پروانه‌ی کار دریافت کنند.
وی ادامه داد: در راستای جلب مشارکت مردمی برای صیانت از نیروی کار ایرانی و برخورد با کارفرمایان متخلف در به کارگیری نیروی کار خارجی غیر مجاز سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و کارشناسان مرکز در ساعات اداری برای دریافت شکایات و گزارش های مردمی از سراسر کشور پاسخگو خواهند بود .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود متذکر شد: در راستای اجرا و حمایت از این طرح، بازرسان به‌همراه مسئولین مرتبط از واحدهای دارای تبعه‌ی خارجی بازدید به عمل آورده و در صورت مشاهده‌ی واحد غیرمجاز، اقدامات لازم انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/
 جریمه پنج برابری دستمزد روزانه کارگر ایرانی، به ازای یک روز اشتغال غیر مجاز تبعه خارجی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار