سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز؛

طرح توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز در حال اجراست

1400/11/06 - 12:22 - کد خبر: 57975 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: طرح توسعه و افزایش ظرفیت مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در حال اجراست.

به گزارش نصر، یعقوب نامی، روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: این طرح در راستای کنترل شیرآبه های احتمالی حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب های زیرزمینی، رودخانه ها، هدایت شیرآبه به تصفیه خانه، تصفیه و تولید آب با مصارف کشاورزی و ایجاد مرکز زباله از سوی قرارگاه خاتم الانبیا و با نظارت این معاونت در حال اجراست.
وی با بیان اینکه این طرح از پروژه های مهم در حال اجرای شهرداری تبریز است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سلول بهداشتی شماره یک مرکز دفن پسماند در سال های قبل ایجاده شده و ظرفیت آن در حال پر شدن است، ایجاد سلول های جدید مطابق با الزامات بهداشتی در این شهر ضرورت داشت.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: در این راستا شهرداری تبریز از سال ۱۳۹۹ پروژه طرح توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز را آغاز کرده است.
نامی، ادامه داد: این طرح شامل طراحی، اجرا و آماده سازی تصفیه خانه شیرابه و سه سلول لندفیل دفن بهداشتی پسماند به ظرفیت ۵۰۰ تن زباله در روز که بخش لندفیل این پروژه شامل مراحل اجرایی زیر سلول های ۲ و سه بوده و لندفیل های چهار و پنج نیز پشت لند فیل شماره سه جهت توسعه آتی در نظر گرفته شده است.
وی طرح جنگل کاری محوطه مرکز دفن مهندسی و بهداشتی را از دیگر طرح های این پروژه اعلام و یادآوری کرد: استفاده از آب تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری نیز برای آبیاری فضای سبز اطراف مرکز دفن بهداشتی در نظر گرفته شده است که در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع اجرا می شود.
نامی، افزود: تلاش می شود تا با مدیریت صحیح، بهره‌گیری از توان علمی و استفاده بهینه از منابع موجود بتوان این پروژه‌ را هرچه سریع تر و با کیفیت مناسب وارد فاز بهره برداری کرد.
انتهای پیام/
طرح توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز در حال اجراست خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار