در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز صورت گرفت:

بررسی موضوع ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز

1400/11/06 - 09:48 - کد خبر: 57961 نسخه چاپی

نصر: موضوع ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز در بیستمین جلسه‌ی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بررسی شد.

به گزارش نصر، روح‌الله رشیدی صبح روز سه‌شنبه در بیستمین جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک بیان کرد: شهرداری اخیر لایحه‌ای مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری و ادغام آن با سازمان قطار شهری تبریز و حومه در چارچوب ساختار تشکیلاتی مطرح کرده تا با این اقدام بتواند به مردم خدمات مطلوبی ارائه دهد.
وی در ادامه‌ی سخنان خود بیان کرد: واهمه‌ای در خصوص ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری بین اعضای شورای شهر وجود دارد و باید مسائلی که پیش آمده بازنگری شده و پاسخ چرایی‌ها دریافت شود تا نسبت به این مهم اقداماتی صورت گیرد.
 علی نوای‌باغبان، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: تشکیل شرکت بهره‌برداری قطار شهری پیش از تکمیل مترو معایبش از محاسن آن بیشتر است.
وی در ادامه‌ی سخنان خود با بیان اینکه با ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری مخالفتی نداریم، گفت: چرا تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی را به فرداها موکول می‌کنیم، حتما باید اتفاقاتی رخ دهد تا بعد از آن به فکر ایجاد این نهاد باشیم، اصلا آیا ما به دنبال تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی هستیم یا خیر!
باغبان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر زمان در رابطه با مترو مشکلی پیش آمده شهرداری را ملزم به پاسخگویی کرده‌اند و هیچ نهادی در این راستا پاسخی نداده است.
فریدون بابایی‌اقدم، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این‌باره اظهار کرد: یک سری نگرانی‌هایی در خصوص ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری وجود دارد که باید در این راستا تصمیمات صحیحی اتخاذ شود.
وی در ادامه‌ی سخنان خود بیان کرد: باید موضوع تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی و اقداماتی که این نهاد انجام خواهد داد را بررسی کنیم.
 دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: درخصوص حذف اوراق مشارکت نیز باید تصمیماتی گرفته شود.
احد صادقی، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: بهتر است ما در خصوص ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری گام‌به‌گام پیش برویم و با تعامل در این راستا تصمیماتی اتخاذ کنیم.
در پایان این جلسه مصوب شد تا شرکت بهره‌برداری قطار شهری منحل شده و تمامی امور و مسئولیت‌های مرتبط  به نهادی در قالب معاونت بهره‌برداری سازمان قطار شهری محول شود.
همچنین مقرر گردید شهرداری تبریز گزارشی از آسیب‌ها و فرصت‌های سازمان حمل و نقل ریلی و جایگاه امر ساخت و بهره‌برداری در این سازمان ظرف یک هفته آینده به شورای شهر ارائه دهد.
انتهای پیام/
بررسی موضوع ادغام شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار