معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با فعالان اقتصادي آذربايجان شرقي عنوان كرد:

کسب و کارهای کوچک به حمایت بیشتری نياز دارند/ برنامه ريزي براي اعطاي تسهیلات با نرخ 10 درصد به SMEها

1400/11/05 - 13:45 - کد خبر: 57916 نسخه چاپی

نصر: علی رسولیان در نشست مشترك با اعضاي هيأت مديره انجمن كارآفرينان صنعت كفش، اتحاديه‌هاي كفاشان، سراجان و توليد كنندگان چرم و همچنين مديران عامل شهرك‌هاي صنعتي غيردولتي آذربايجان شرقي در محل شهرك صنعتي عالي نسب با اشاره به این‌که 80 درصد هزینه‌های شرکت در رويدادهاي نمایشگاهي توسط اين سازمان پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در صنایع دستی و به‌خصوص کیف و کفش، حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌شود.

به گزارش نصر، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌كه کسب و کارهای کوچک به حمایت بیشتری نياز دارند، بر ضرورت توانمند سازي، آموزش و تبادل تجربيات با ساير كشورها در قالب اعزام به نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و یا دعوت از كارشناسان و متخصصان خارجي به ایران تأكيد كرد.
به گزارش روابط شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان شرقي، علی رسولیان روز شنبه در نشست مشترك با اعضاي هيأت مديره انجمن كارآفرينان صنعت كفش، اتحاديه‌هاي كفاشان، سراجان و توليد كنندگان چرم و همچنين مديران عامل شهرك‌هاي صنعتي غيردولتي آذربايجان شرقي در محل شهرك صنعتي عالي نسب با اشاره به این‌که 80 درصد هزینه‌های شرکت در رويدادهاي نمایشگاهي توسط اين سازمان پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در صنایع دستی و به‌خصوص کیف و کفش، حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌شود.


 
وی با بیان این‌که با اصلاح اساسنامه سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، بخش خصوصی می‌تواند در شهرک سازی مشارکت کند، افزود: در صورت تمايل و مراجعه سرمايه گذاران، اراضي مناسب را با تغيير كاربري لازم برای ساخت شهرک‌هاي صنعتي در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم.
رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران همچنين به ديگر اصلاح اساسنامه‌اي انجام شده براي ايجاد شهرک‌های صنفی نيز اشاره كرد و از اصناف و سرمايه گذاران بخش تجارت كشور براي مشاركت در اين طرح ملي دعوت نمود.
رسوليان با اشاره به آغاز نهضت کارگاه سازی در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور اضافه كرد: برنامه ریزی اين سازمان احداث 1400 کارگاه در سال جاري بوده است که تا امروز بیش از 800 کارگاه با مشارکت بخش خصوصی احداث شد. اين درحالي است كه سال گذشته تنها 71 واحد کارگاهي در شهرك‌هاي صنعتي ساخته شده بود.
وی ادامه داد: برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در کنار واحدهای صنعتی بزرگ در تلاش هستیم تا با احداث شهرک‌های صنعتی خصوصی و صنفي، زنجيره ارزش صنايع كوچك و بزرگ را تكميل و به هم پيوند بزنيم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش ديگر سخنان خود و در پاسخ به پرسش يكي از حاضران با اشاره به این‌که در دنیا تسهیلات به‌طور متمركز از طريق سازمان‌هاي صنايع كوچك و متوسط به SMEها ارائه می‌شود، اظهار داشت: در ایران تسهیلات توسط بانک‌ها اعطاء مي‌شود و بیشتر در اختیار بنگاه‌های بزرگ قرار مي‌گيرد.
رسوليان افزود: در حد بضاعت خود و در راستاي كمك به صنايع كوچك و متوسط درنظر داریم با تفاهمی كه مابین سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و بانک‌ها صورت مي‌گيرد، با استفاده از منابع داخلی، تسهیلات با نرخ 10 درصد را برای کسب و کارهای کوچک تصویب کنیم.
وي همچنين از مجموعه برنامه ‌ريزي‌ها و پيگيري‌هاي نظام مند سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران براي تأمین مناسب زیرساخت‌های توليد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی كشور، علي‌رغم محدوديت‌هاي بودجه‌اي و لزوم همكاري دستگاه‌هاي خدمات رسان خبر داد.
در اين نشست هريك از نمايندگان انجمن كارآفرينان صنعت كفش، اتحاديه‌هاي كفاشان، سراجان و توليد كنندگان چرم و همچنين مديران عامل شهرك‌هاي صنعتي غيردولتي آذربايجان شرقي به بيان ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود براي ارتقاء وضعيت صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي پرداخته و از همكاري مناسب مديران شركت شهرك‌هاي صنعتي در رسيدگي به مسائل و مشكلات صنعتگران قدرداني كردند.
انتهای پیام/
کسب و کارهای کوچک به حمایت بیشتری نياز دارند/ برنامه ريزي براي اعطاي تسهیلات با نرخ 10 درصد به SMEها نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار