یادداشت/

روستایی نخبه‌پرور اما بدون اینترنت

1400/11/03 - 14:11 - کد خبر: 57771 نسخه چاپی

نصر: این‌جا روستای حمید از توابع شهرستان باروق استان آذربایجان‌غربی است؛ شهری که تازه شهرستان شده و روستای حمید در شش کیلومتری آن قرار دارد اما این روستا، از یک مشکل بزرگ رنج می‌برد.

نبود اینترنت در این روستا باعث شده است که دانش‌آموزان و دانشجویان روستای حمید، به دل کوهپایه‌های اطراف روستا پناه ببرند و با ساختن چپرهای ناامن، به تحصیل بپردازند.
روستای حمید بالای هزار نفر جمعیت دارد و حدود 200 دانش‌آموز و دانشجو در حال تحصیل هستند اما با شیوع کروناویروس و فراگیر شدن آموزش‌های آنلاین غیرحضوری، متاسفانه محصلان این روستا دسترسی مناسبی به اینترنت ندارند و مجبورند مخاطراتی مثل حمله حیوانات وحشی، سرما و بیماری را تحمل کنند تا به ادامه تحصیل بپردازند.


 
روستای حمید البته روستای نخبه‌پروری است؛ دست‌کم با همین جمعیت قلیل بیش از 200 نفر در این روستا تحصیلات عالیه و تکمیلی دارند و چند نخبه در رشته‌های پزشکی و فنی از این روستا برخاسته‌اند که اغلب بعد از اتمام تحصیلات خود در خارج از ایران، به‌کشور بازگشته‌اند تا به مرز و بوم خود خدمت کنند.
اما این خطه نخبه‌پرور، با وجود قرار گرفتن در شش‌کیلومتری یک شهرستان، فاقد اینترنت است و مسئولان باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

محمود سعید
انتهای پیام/
روستایی نخبه‌پرور اما بدون اینترنت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار