عضو هیات رئیسه‌ مجلس؛

تبعیض در مازوت سوزی بین نیروگاه‌های کشور پایان یافت

1400/11/03 - 12:10 - کد خبر: 57757 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و عضو هیات رئیسه‌ مجلس گفت: تبعیض در مازوت سوزی بین نیروگاه‌های کشور پایان یافته است.

به گزارش نصر، روح‌الله متفکرآزاد صبح یک شنبه در گفتگویی با خبرنگاران در خصوص شروع دوباره مازوت‌سوزی در نیروگاه تبریز گفت: به دلیل کاهش دما و افزایش سردی هوا در اقصی نقاط کشور با کاهش افت گاز خانگی مواجه هستیم لذا اکنون در تمامی نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت استفاده می‌شود.
وی افزود: وزارت نفت تنها در دو حالت مجاز به استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز بود، اول آنکه به حدی سرمای هوا تشدید شود که مصرف گاز بالا رفته و در صورت عدم استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها، گاز خانگی و تولید برق به خطر بیفتد. دوم نیز در صورتی مجاز بودند از مازوت استفاده کنند که تبعیضی بین نیروگاه‌های شهرهای مختلف نباشد و اگر در تبریز مازوت می‌سوزد در سایر شهرها نیز بسوزد و فقط آذربایجان جور کمبود گاز را نکشد.
وی افزود: با بازگشت سرمای هوا نیروگاه تبریز مجبور به مازوت‌سوزی شد اما در سایر شهرهای کشور نیز این اتفاق رخ می‌دهد و اکنون تمام ۱۶ نیروگاه کشور مجبوری از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و تبعیض از بین رفته است‌.
متفکر آزاد اظهار کرد: بر اساس اقداماتی که برای تأمین سوخت نیروگاه حرارتی تبریز انجام شد و از وزیر نفت طرح سوال کرده و با فشاری که به مسئولین وارد شد خوشبختانه مدت‌ها است که در نیروگاه حرارتی تبریز مازوت سوزی نداشتیم ولی اکنون با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز خانگی مجبور به استفاده از مازوت شدند.
متفکر آزاد تاکید کرد: آنان به وعده‌شان عمل کردند و بنده نیز صادقانه به مردم گزارش عملکرد و پیگیری‌ها را می‌دهم و امیدواریم با کاهش سردی هوا دوباره شاهد پایان مازوت‌سوزی در سراسر کشور باشیم.
انتهای پیام/
تبعیض در مازوت سوزی بین نیروگاه‌های کشور پایان یافت خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار