خبر/

غلظت آلاینده‌ های جوی در آذربایجان‌ شرقی افزایش می‌یابد

1400/11/03 - 10:45 - کد خبر: 57740 نسخه چاپی

نصر : رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پایداری جو در پنج روز آینده، غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در این استان افزایش می‌یابد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ جوی پایدار تا روز چهارشنبه در این استان است، افزود: این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی آذربایجان شرقی و تبریز می شود.
وی با بیان اینکه بارش های روزهای اخیر موجب کاهش آلاینده های جوی شده در این استان شده بود، اظهار داشت: از اواخر روز چهارشنبه این هفته با نفوذ سامانه بارشی در برخی نواحی استان بارش برف آغاز می شود.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی توصیه کرد تمامی گروه های سنی تا روز پنجشنبه از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه مناطق آلوده خودداری و از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خودداری کنند.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای منفی ۲۴ درجه سانتی گراد سردترین و هوراند با دمای منفی پنج درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بوده و دمای تبریز در سردترین زمان ۱۶ درجه و در گرمترین زمان ۳ درجه سانتی گراد زیر صفر بود.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
در کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز هشت ایستگاه سنجش کیفیت هوا وجود دارد.
انتهای پیام/
غلظت آلاینده‌ های جوی در آذربایجان‌ شرقی افزایش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار