نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خبر داد:

خوشبختانه رفع تبعیض شد/ آغاز مازوت سوزی در تبریز

1400/11/02 - 16:12 - کد خبر: 57708 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بدلیل وجود سرما در کشور تمامی نیروگاه ها از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و اگر چنین نباشد با افت فشار گاز و برق مواجه خواهیم بود.

به گزارش نصر، "روح اله متفکر آزاد" در گفتگویی ضمن تایید خبر مازوت سوزی که در «نصر» منتشر شده بود، گفت: در رابطه با سوخت نیروگاه حرارتی تبریز قبلا از وزیر محترم نفت طرح سوال کردیم و بعد از فشار خوشبختانه مدت ها مازوت سوزی نداشتیم.
وی ادامه داد: در آن جلسه دو شرط از ما خواسته بودند که اگر این دو اتفاق بیفتد مازوت سوزی شود، یکی اینکه اگر سرما به قدری باشد که گاز خانگی مردم قطع شود و مردم در سرما بمانند و دوم اینکه 16 نیروگاه کشور مازوت سوزی داشته باشند و نیروگاه تبریز هم جز آنان (یعنی تبعیضی صورت نگیرد)؛ اگر این دو شرط اتفاق بیفتد مردم آذربایجان مردمانی فهمیده و با فرهنگ هستند و به راحتی قبول می کنند.
متفکر آزاد اضافه کرد: بدلیل سرما هایی که چند روز اتفاق افتاده، نیروگاه ها مجبور به استفاده از مازوت شده اند، به آنها هم گفته بودم که اگر مازوت سوزی شود با صداقت به مردم اعلام خواهم کرد و برای آن صبر می کنیم به شرطی که تبعیضی نباشد.
وی تکمیل کرد: متاسفانه بدلیل وجود سرما در کشور تمامی نیروگاه ها از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و اگر چنین نباشد با افت فشار گاز و برق مواجه خواهیم بود.
وی در رابطه با میزان مازوت سوزی نیروگاه های تبریز و اصفهان گفت: نیروگاه اصفهان نیز همچون سایر نیروگاه های کشور اکنون روزانه نزدیک به 6 میلیون لیتر مازوت و نیروگاه تبریز کمتر از 3 میلیون لیتر مازوت سوزی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: مردم آذربايجان نیز در جریان باشند بدلیل وجود سرمای شدید در کشور نیروگاه تبریز همچون سراسر نیروگاه های کشور در حال مازوت سوزی است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: به اطلاع مردم شریف آذربایجان می‌رساند که خوشبختانه بواسطه پیگیری های انجام شده مازوت سوزی تا چند روز قبل نداشتیم اما اکنون بدلیل وجود سرما تمامی نیروگاه‌های کشور مجبور به استفاده از مازوت هستند و این توجیه مورد قبول و معقول بوده چرا که اکنون گاز های خانگی در شرایطی هستند که بدون سوخت مازوت احتمال افت فشار وجود دارد.
انتهای پیام/
خوشبختانه رفع تبعیض شد/ آغاز مازوت سوزی در تبریز محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار