امام جمعه اردبیل؛

دولت سیستم بانکی را اصلاح کند

1400/11/02 - 12:31 - کد خبر: 57693 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اصلاح سیستم بانکی یکی از وعده‌های دولت محترم است و ملت ما و مخصوصاً اهل صنعت و کارآفرینان در انتظار اصلاح آن هستند.

به گزارش نصر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: دولت قبلی با چاپ مکرر پول جهت تأمین جاری، تورم را بالا برد و اصلاح سیستم بانکی نیاز ضروری است.
وی بیان کرد : دولت محترم در صدد ایجاد اصلاحات اقتصادی است، اصل این کار خیلی خوب است و در دراز مدت دولت مردان به اجرای آن مضطر خواهند شد.
وی تاکید کرد که در همه اقدامات اصلاحی تحمل مردم و تاب آوری طبقه پایین باید لحاظ شود والا حرکت اصلاحی عقیم و بلکه منتج به نتیجه عکس خواهد شد.
امام جمعه اردبیل همچنین  بارش اخیر برف در استان را رحمت واسعه خداوند عنوان کرد و گفت: خداوند از سر فضل و نه استحقاق رحمت واسعه خود را بر ما نازل کرد  و ما را از بی‌آبی نجات داد.
وی اضافه کرد: ما از جهت آب شرب، آب کشاورزی و آب صنعت مشکل داریم ولی این بارش عظیم بالنسبه برای تامین نیازهای آبی خیلی مفید است، ما هزاران شکر قولا و عملاً به درگاه خداوندی داریم.
خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: در این چند روز شهروندان اردبیل و شهرهای اطراف و روستاهای منطقه با مشکلات زیادی مواجه شدند، مسئولان تلاش کردند و تمام تجهیزات خود را به میدان آوردند ولی کافی نبود، الان با ۴۰ اکیپ و ۲۰۰ دستگاه در داخل شهر تلاش می‌کنند ولی کافی نیست.
آیت الله عاملی بیان کرد: در مدیریت این حادثه  چند اشکال بزرگ دیده شد، اولا مسئولان باید از استان‌های همجوار کمک می‌گرفتند همچنان که ما به آنها در زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه کمک می‌کنیم و دوم اینکه باید عمق مصیبت را سریعا به تهران منعکس می‌کردند، چطور می‌شود وزیر کشور به سیل زدگان فلان استان فوراً سر می‌زند، مصوباتی درست می‌کند و بعضی از مصوبات را به هیأت دولت می‌برد، جبران خسارت‌های مالی را تضمین می‌کند اما به استان ما یک زنگ نمی‌زند تا از عمق مشکلات آشنا شود؟ دستگاه مهندسی و هلیکوپترها و نیروهای کمکی سپاه و ارتش به آنجا اعزام می‌شوند.
عاملی گفت: آقای وزیر باید بداند ی۱/۵ متر برف در خلخال کمتر از فاجعه سیل نیست، ایراد سوم این است که مسئولان باید از قبل آمادگی داشته و پیش‌بینی‌های همه چیز را بکنند و تجهیزات ضروری را آماده نگه دارند، اردبیل اردبیل است، یعنی هر سال ممکن است چنین اتفاقاتی داشته باشد، در گذشته مشابه این حوادث رخ داده آیا آنها مایه عبرت نیست ؟ استان ما از سه قسمت تشکیل می‌شود بوران، موران و  آران؛ در پیش بینی حوادث غیر مترقبه باید خصوصیت هر سه منطقه در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/
دولت سیستم بانکی را اصلاح کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار