خبر/

تردد در مناطق کوهستانی آذربایجان‌شرقی با زنجیرچرخ مقدور است

1400/11/01 - 21:00 - کد خبر: 57672 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: با توجه بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی این استان تردد در این مناطق با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز جمعه در گفت و گویی با بیان اینکه سطح این جاده ها در این مناطق به علت برودت هوا لغزنده است، افزود: هم اکنون راه های اصلی، فرعی و شریانی استان باز بوده و تردد در آنها بدون هیچ مشکلی در جریان است.
وی اظهار داشت: بارش برف و کولاک چند روز گذشته به ویژه شامگاه روز گذشته موجب بسته شدن راه ارتباطی تعدادی از روستاهای شهرستان‌های مختلف استان از جمله اهر، مرند، هشترود، چاراویماق، ورزقان، مراغه، بستان‌آباد، میانه، سراب شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: با تلاش نیروهای راهداری از ساعات اولیه بارش عملیات برف‌روبی و نمک و شن پاشی در جاده های مختلف استان آغاز شده تلاش برای بازگشایی راه های روستایی نیز در جریان است.
علیزاده، با بیان اینکه در بارش‌های دیشب بیشترین میزان بارش با حدود نیم متر از شهرستان‌های اهر و مرند گزارش شده است، ادامه داد: شهروندان و رانندگان حدالامکان از تردد در جاده‌های کوهستانی استان خودداری کنند.
وی یادآوری کرد: رانندگان و مسافران در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
تردد در مناطق کوهستانی آذربایجان‌شرقی با زنجیرچرخ مقدور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار