مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

انتشار ماهنامه نصر آذربایجان اتفاق مبارکی است/ «نصر» به معنای واقعی استقلال خود را حفظ کرده است

1400/10/30 - 14:28 - کد خبر: 57648 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با استقبال از انتشار اولین شماره ماهنامه نصر آذربایجان، گفت: قدم گذاشتن آژانس خبری تحلیلی نصر به عرصه رسانه های مکتوب و چاپ اولین نسخه مکتوب ماهنامه آن اتفاق مبارکی است.

به گزارش نصر، سید قاسم ناظمی در آئین رونمایی از ماهنامه «نصر آذربایجان» و نسخه الکترونیک و گویای آن، با ابراز خوشحالی از انتشار این ماهنامه، افزود: قدم گذاشتن آژانس خبری تحلیلی نصر به عرصه رسانه های مکتوب و چاپ اولین نسخه مکتوب ماهنامه آن اتفاق مبارکی است.

وی با بیان اینکه جذب مخاطب و ارائه محتوا در عرصه رسانه، مخصوصا نسخه مکتوب کار دشواری است، گفت: به رسانه نصر علاقمند هستم و فعالیت های این رسانه قابل توجه است.

سکان دار فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی با یادآوری روزهای  سخت به چاپ رساندن یک روزنامه، ادامه داد: در گذشته تا روزنامه ای ۱۰۰ شماره به چاپ نمی رسید، اعتماد مخاطب را جلب نمی کرد، البته امروزه نگاه به تولید محتوا و رسانه کمی تغییر کرده است و نرم تر شده است.

ناظمی اضافه کرد: نصر ۱۴ سال است که سرپاست و وجود خود را اثبات کرده است، این رسانه مستقل، از آغاز فعالیت خود تا امروز از هیچ جناح سیاسی پیروی نکرده است و این کار ساده ای در فضای رسانه ای نیست و خوشبختانه نصرنیوز به معنای واقعی استقلال خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی برخی مدیران به چشم یک تهدید به رسانه نگاه می کنند، گفت: این نگاه باید تغییر کند، چرا که رسانه ها بهترین پشتیبان مدیران سیاسی، فرهنگ، اجتماعی و اقتصادی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف تولید محتوا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در این استان تولید محتوای فاخر زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد، اگر رسانه یا نشریه ای قصد فعالیت دارد باید برای این قضیه انرژی بگذارد.

ناظمی ادامه داد: محتوای هر بستر متفاوت است، برای مثال محتوایی که برای شبکه های اجتماعی تولید می شود نباید در روزنامه عیناً به عنوان خبر نشر داده شود، از کار کپی دست بکشیم و به فکر تولید محتوا باشیم.

وی گفت: محتوا باید نسبت به تقاضا عرضه شود، بنابرین وجود رسانه های پایدار و با هویت قوی بسیار مهم است.

این مدیر ارشد فرهنگی به اهمیت رفتار حرفه ای در رسانه ها تاکید کرد و افزود: صرف ثبت یک مجموعه به عنوان رسانه کافی نیست، بلکه داشتن آداب و رفتار رسانه ای بحثی کاملا حرفه ای و مهم است که در تاثیرگذاری و جلب اعتماد مخاطبان نقش مهمی دارد.

ناظمی ادامه داد: حرفه ای گری واقعا مهم است و رسانه نصر این امر را در سایت خبری خود رعایت می کند، امیدوارم همین امر در نسخه مکتوب این رسانه هم رعایت شود.

شایان ذکر است، طی مراسمی با حضور فعالان فرهنگی و رسانه ای، از نسخه مکتوب نصر آذربایجان و نسخه دیجیتال این ماهنامه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رونمایی شد.

مخاطبان فرهیخته نصر می توانند از طریق این لینک نسخه الکترونیک ماهنامه نصر آذربایجان را مشاهده کنند.

انتهای پیام/
انتشار ماهنامه نصر آذربایجان اتفاق مبارکی است/ «نصر» به معنای واقعی استقلال خود را حفظ کرده است گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار