رئیس هیئت مدیره موسسه "نور نجات رهایی" عنوان کرد:

تعطیلی تنها مرکز نگه داری معتادان زیر ۲۵ سال استان/ شهرداری پاسخگو نیست!

1400/11/02 - 15:07 - کد خبر: 57644 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت مدیره موسسه نورنجات رهایی از تعطیلی پنج ماهه این مرکز به دلیل افزایش نرخ اجاره خبر داد و تصریح کرد: این موسسه تنها مرکز نگه داری معتادان زیر ۲۵ سال در سراسر استان است، که در حال حاضر به دلیل افزایش سرسام آور نرخ اجاره بها تعطیل شده است.

به گزارش نصر، مهدی تقی زاده، در گفت و گو با خبرنگار نصر به مشکلات فراوانی که در پی تعطیلی این مرکز برای خانواده ها به وجود آمده است، اشاره کرد و اذعان داشت: در پنج ماهی که این مرکز تعطیل شده است، تمام خانواده‌هایی که درگیر با مسئله خانمانسوز اعتیاد، در رده سنی جوانان و نوجوانان هستند و طبق آمار بالای ۱۰ هزار نفر؛ آواره و دربه در مانده اند و با تماس های مکرر درخواست یاری و کمک می کنند چرا که فرزندانشان موجب سلب آرامش و آسایش خانواده ها و حتی همسایه ها شده است.
رئیس هیئت مدیره موسسه نور نجات رهایی از فوت هفت نفر از رهجو های مرکز نورنجات بر اثر مصرف کمیکال در این پنج ماه خبر داد و افزود: در این پنج ماه هم سازمان بهزیستی و هم موسسه، با تمامی ارگان‌های مربوطه و تمامی مسئولین مکاتبات لازم را انجام داده است؛ اما همه گفتند رسیدکی به این مسئله، طبق قانون بر عهده شهرداری می باشد و متاسفانه جناب آقای شهردار به هیچ کدام از مکاتبات و درخواست‌های بهزیستی استان و موسسه نورنجات رهایی دستوری صادر نکردند و اگر چه دستوری هم بوده، کلا به بن بست خوردیم.
تقی زاده با بیان این که موسسه نور نجات رهایی زیر نظر سازمان بهزیستی در سه بخش مختلف، مرکز اقامتی جوانان استان که تنها مرکز نگه داری زیر ۲۵ سال استان است، مرکز توانمندسازی بهبود یافتگان و نیز کارگاه های اشتغال زایی فعالیت می کند افزود: در مرکز توانمندسازی بهبود یافتگان نزدیک ۳۰ نفر اقامت دارند که معتادان پاک شده ای از سراسر استان هستند که به دلایلی مانند عدم پذیرش از سوی خانواده و یا نداشتن خانواده کلا سرپناهی برای خود ندارند؛ که مهلت اجاره این مکان نیز تا اردیبهشت سال آینده است و در صورت عدم پاسخگویی شهرداری، این مکان نیز مانند مرکز اقامتی جوانان تعطیل خواهد شد.
وی افزود: همچنین کارگاه اشتغال زایی که موجبات اشتغال بیش از ۵۰ نفر را در طول سال فراهم می کرد و نیز در انواع رشته های مختلف مانند آموزش پیرایش، کفش دوزی و... آموزش می داد؛ الان تعطیل شده است.
تقی زاده در پایان تصریح کرد: امیدوارم شهرداری و در راس آن شهردار محترم نسبت به این مسئله اهتمام ویژه داشته باشند تا خانواده هایی که با بلای خانمان سوز اعتیاد درگیر هستند بیش از این دچار مشکل نشوند.
 انتهای پیام/
تعطیلی تنها مرکز نگه داری معتادان زیر ۲۵ سال استان/ شهرداری پاسخگو نیست! فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  شهروند   2 سالها پیش  

به خدا بد جور خانوادمون به هم خورده یه داداش م نیاز به کمپ داره اونم تعطیل است کلا نمیزاره منم درس بخونم مادرم مریض شده از مسولین از شهدار خاهش میکنم التماس میکنم یه فکری بکنید این مرکز درست بشه
پژوهشیار