خبر/

برف و کولاک گردنه های صائین و سامبران را در آذربایجان شرقی بست

1400/10/28 - 22:42 - کد خبر: 57567 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: به علت کولاک برف و دیدناکافی گردنه صائین در محور سراب - اردبیل و گردنه سامبران در محور اهر - کلیبر مسدود است و امکان عبور از این گردنه ها وجود ندارد.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده سه شنبه شب در گفت و گویی اضافه کرد: در محور مراغه - هشترود هم کولاک شدید حاکم است و تردد به سختی انجام می شود.
وی در مورد محورهای روستایی هم گفت: با توجه به تداوم کولاک روند بازگشایی راه های روستایی با کندی مواجه است و در شهرستان های هشترود، چاراویماق و سراب در حدود ۱۰۰ روستا همچنان در محاصره برف هستند.
رسول زاده گفت: در سه روز اخیر راهداران آذربایجان شرقی به ۵۶۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در راه های مختلف استان امداد رسانی و آن ها را برای ادامه حرکت به مسیرهای خود هدایت کرده اند.
وی از هوطنان خواست از سفرهای غیرضرور جاده ای به استان پرهیز کرده و در صورت نیاز هم زنجیرچرخ همراه داشته باشند.
وی راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام و یادآوری کرد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
مناطق مختلف آذربایجان شرقی در سه روز اخیر شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه ها و ارتفاعات برف از یک متر و نیم بیشتر شد. 
بر اساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان شرقی امشب و فردا جوی پایدار بر استان حاکم خواهد بود اما از فردا شب با نفوذ سامانه بارشی زودگذر شاهد بارش مجدد برف خواهیم بود.
انتهای پیام/
برف و کولاک گردنه های صائین و سامبران را در آذربایجان شرقی بست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار